SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Biedronka rozdaje 500 tys. bonów za e-szkolenia

Sieć sklepów Biedronka (należąca do Jeronimo Martins Polska) rozpoczęła akcję edukacyjną, w której za udział w szkoleniu internetowym o prawach konsumentów można uzyskać 15-złotowy bon na zakupy. To realizacja decyzji prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Article

Kampania jest realizowana na stronie Szkolenie.biedronka.pl. Po zapoznaniu się z prawami klientów obowiązującymi podczas dokonywania zakupów, konsumenci będą mogli rozwiązać test i uzyskać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł.

500 tys. bonów po 15 zł do Biedronki

Szkolenie  odbędzie się w czterech turach, w każdej do zdobycia jest 125 tys. bonów. Pierwsze 125 tys. osób, które w danej turze przejdzie szkolenie i wykona test, otrzyma bony. Ich łączna wartość to 7,5 mln zł.

Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta - dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz.

Wiosną br. prezes UOKiK Tomasz Chróstny zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania w sklepach Biedronka akcji edukacyjnej, w której klienci będą mogli wygrać bony za łącznie 7,5 mln zł. To forma rekompensaty za opóźnienia w publikacji regulaminów promocji i rozpatrywaniu reklamacji od konsumentów.

Postępowanie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie praktyk Biedronki trwało od marca ubiegłego roku. Podstawą do podjęcia działań były skargi konsumentów na promocje, w których można było otrzymać voucher zniżkowy na zakupy za wydanie określonej kwoty w sklepach Biedronka.  

"Zarzuty Prezesa UOKiK dotyczyły negatywnego rozpatrywania reklamacji związanych z ogólnopolskimi akcjami promocyjnymi po upływie 30 dni od ich złożenia i opóźnień w publikacji regulaminów względem terminów rozpoczęcia poszczególnych akcji" - podał UOKIK.

Biedronka za późno publikowała regulaminy promocji

Jak napisano w komunikacie Urzędu, prezes UOKiK przeanalizował napływające sygnały, sposoby rozpatrywania reklamacji przez Jeronimo Martins, a także dostęp klientów do regulaminów ogólnopolskich promocji.

Wątpliwości UOKiK wzbudziła możliwość wprowadzania konsumentów w błąd co do dostępności regulaminu. Jak informuje Urząd, właściciel sieci Biedronka publikował regulaminy promocji z opóźnieniem, nawet w ostatnim dniu danej akcji promocyjnej - mimo że w materiałach reklamowych zapewniono o dostępności dokumentu na stronie .

Zastrzeżenia wzbudził także sposób rozpatrywania reklamacji. Odpowiedź na reklamację złożoną w związku z promocją powinna zostać udzielona w ciągu 30 dni.

"Prezes UOKiK ustalił, że w niektórych przypadkach konsumenci czekali o wiele dłużej. Zgodnie z prawem, jeżeli przedsiębiorca przekracza ten termin, przyjmuje się, że uznał roszczenia klienta. Występowały jednak sytuacje, w których Jeronimo Martins Polska negatywnie rozpatrywał reklamacje po upływie 30 dni od ich złożenia" - podał UOKiK.

Rekompensatą akcja z bonami za 7,5 mln zł

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny w wydanej decyzji zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania akcji edukacyjnej i quizu dla klientów (termin poda firma).

W ramach akcji za rozwiązanie testu o prawach klientów, do wygrania będzie wygrać bon na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. Spółka została zobowiązana do przygotowania 500 tys. voucherów o łącznej wartości 7,5 mln zł.

Kod rabatowy będzie wysyłany na numer telefonu komórkowego konsumenta - dla jednego numeru będzie przyznany tylko raz. Bonu nie będzie można wymienić na gotówkę, będzie ważny 3 miesiące.

- Informacja o zasadach promocji ma dla konsumenta bardzo duże znaczenie i bezpośrednio wpływa na jego decyzje zakupowe. To w regulaminach znajdują się np. liczne wyłączenia produktów, które nie są objęte promocją. Brak możliwości zweryfikowania w regulaminie zakresu promocji może przyczynić się do błędów zakupowych konsumentów. Zobowiązałem Jeronimo Martins Polska, właściciela sieci handlowej Biedronka, do zorganizowania akcji edukacyjnej dla konsumentów poświęconej ich prawom, w której będą oni mogli otrzymać bony na zakupy o łącznej wartości 7,5 mln złotych  - ocenił Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

- Cieszymy się, że w tym przypadku UOKiK zaakceptował zaproponowane przez nas rozwiązanie. Kierując się co do zasady dobrem naszych klientów, zaproponowaliśmy organizację szkolenia on-line, którego celem będzie podniesienie poziomu świadomości konsumenckiej, a dodatkowym benefitem – możliwość otrzymania jednego z 500 tys. bonów na zakupy w sieci Biedronka o wartości 15 zł. Przeznaczymy na to w sumie 7,5 mln zł, a szczegółowe informacje dotyczące tej akcji przedstawimy wkrótce - skomentowało Jeronimo Martins Polska, właściciel Biedronki.

W dalszej części oświadczenia czytamy: - Jednocześnie podkreślamy, że w ostatnim czasie zmieniliśmy zasady organizacji promocji, kierując się nadrzędną zasadą kreowania wartości dla klientów, a także rozbudowaliśmy Biuro Obsługi Klienta, tak by ew. procedury reklamacyjne trwały krócej.

UOKiK nałożył na Biedronkę rekordową karę

W grudniu ub.r. prezes UOKiK nałożył na Jeronimo Martins Polska ponad 723 mln zł kary. Zarzucił firmie nieuczciwe zarabianie kosztem dostawców produktów spożywczych, głównie owoców i warzyw. To rekordowa kara od UOKiK-u za nadużywanie pozycji rynkowej w relacjach biznesowych. Właściciel Biedronki nie zgodził się z zarzutami i zapowiedział odwołanie do sądu.

W maju ub.r. prezes UOKiK zaczął postępowanie, w którym zarzuca Jeronimo Martins Polska mylące oznaczanie w sklepach Biedronka krajów pochodzenia na warzywach i owocach.

Z kolei pod koniec 2019 roku Urząd podjął postępowanie dotyczące naliczania w sklepach Biedronka wyższych cen niż wskazywane na etykietach na półkach. Wcześniej skierowano w tej sprawie ponad 230 skarg do Inspekcji Handlowej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Biedronka rozdaje 500 tys. bonów za e-szkolenia

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Qwerty
Niestety ściema, strona zawiesza się po podaniu telefonu i nie ma szans na bon
1 2
odpowiedź
User
Mruki
Niestety ściema, strona zawiesza się po podaniu telefonu i nie ma szans na bon

Już myślałam, że tylko ja tak mam.
2 0
odpowiedź
User
gruby
Niestety ściema, strona zawiesza się po podaniu telefonu i nie ma szans na bon
0 0
odpowiedź