SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Biełsat zaczyna nadawanie rosyjskojęzycznych informacji BBC. Romaszewska-Guzy: lepiej obsłużymy potrzeby widzów

Od poniedziałku 16 kwietnia Biełsat będzie emitował rosyjskojęzyczny blok informacji, przygotowywany przez telewizję BBC.

Agnieszka Romaszewska-Guzy Article

Informacje BBC - maksymalnie trzy - będą częścią emitowanego na żywo rosyjskojęzycznego serwisu Biełsatu „Wot Tak”. Program ten nadawany jest codziennie, od poniedziałku do piątku od godz. 19.30 czasu białoruskiego. - Cieszymy się, mogąc dostarczać nasze informacje audytorium Biełsatu. BBC jest powszechnie znane z rzetelnego, niezależnego i bezstronnego dziennikarstwa, które, jak sądzę, spotka się z dużym zainteresowaniem widzów na Białorusi – skomentował Artyom Liss, wydawca BBC World Service na Europę.

Agnieszka Romaszewska-Guzy, redaktor naczelna Biełsat TV, uważa zacieśnienie współpracy z BBC za wyraz uznania brytyjskich partnerów dla dorobku dziennikarzy Biełsatu. - To wspaniałe, że możemy rozpocząć współpracę z tak uznaną firmą i w jeszcze lepszy sposób zaspokajać potrzeby informacyjne naszych widzów - podsumowuje.

 

O tym, że współpraca między stacjami będzie zacieśniana, szefowa Biełsatu informowała Wirtualnemedia.pl już na początku lutego br. - Dziennikarze BBC będą dostarczali nam informacje (od jednej do trzech) do każdego z tych programów. BBC World wyznaczy specjalnego korespondenta do współpracy z nami, z którym będziemy łączyli się na antenie. Będziemy mieli wpływ na wybór proponowanych nam przez partnera informacji - mówiła nam redaktor naczelna TV Biełsat.

Rosyjskojęzyczny program „Wot Tak” to półgodzinny, rosyjskojęzyczny blok informacyjny. Skierowany jest głównie do widzów w krajach b. ZSRR. – Nadawanie go traktujemy jako „rozpoznanie bojem”, zobaczymy, co z tego wyjdzie i ile osób będzie go oglądało – mówi Romaszewska-Guzy.

Międzynarodowe serwisy informacyjne BBC powstają w 39 wersjach językowych. Za pośrednictwem radia, telewizji i internetu trafiają tygodniowo do 346 milionów widzów na całym świecie.

Telewizja Biełsat to istniejący od dekady, wchodzący w skład TVP kanał satelitarny, nadający w języku białoruskim. Finansowana jest przez TVP (mniejszościowy wkład) oraz MSZ.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Biełsat zaczyna nadawanie rosyjskojęzycznych informacji BBC. Romaszewska-Guzy: lepiej obsłużymy potrzeby widzów

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
OLO
Oraz jest ta telewizja finansowana przez ludzi, którzy płacą abonament na telewizję PiS.
8 13
odpowiedź
User
Zasadniczy
PiS przeczołgał Romaszewską, rozpoczął amory z Łukaszenką to teraz ta niepokorna dziennikarka weźmie co skapnie ze stołu. No i oczywiście będzie oburzona że o tym się mówi.
12 9
odpowiedź