SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bonnier Business Polska z 60 mln zł wpływów i 3,9 mln zysku. Więcej z reklam internetowych niż ze sprzedaży „Pulsu Biznesu”

W ub.r. Bonnier Business Polska, wydawca m.in. „Pulsu Biznesu” i Bankier.pl, zanotował 59,6 mln zł wpływów ze sprzedaży i 3,93 mln zł zysku netto (wobec 7,23 mln zł rok wcześniej). Przychody ze sprzedaży „PB” wyniosły 10,1 mln zł, a z reklam - 37,3 mln zł. Firma od swojego właściciela pożyczyła 18 mln zł.

Article

Przychody sprzedażowe Bonnier Business Polska zwiększyły się w skali roku z 57,64 do 59,59 mln zł, czyli o 3,4 proc. 10,11 mln zł pochodziło ze sprzedaży „Pulsu Biznesu”. Według danych ZKDP w maju br. średnia sprzedaż ogółem tego dziennika wynosiła 8 960 egz.

Z kolei ze sprzedaży powierzchni reklamowych firma miała 16,12 mln zł wpływów, a ze sprzedaży e-commerce - 21,16 mln zł. Pod tym drugim pojęciem kryją się przychody z produktowych reklam internetowych rozliczanych w modelach efektywnościowych i mieszanych, promujących głównie oferty z branży finansowej. Takie reklamy wydawca emituje w swoich serwisach Bankier.pl, PB.pl należą strony PRnews.pl, PIT.pl, VAT.pl, TwojaFirma.pl, 24.pl, MamBiznes.pl i eRanking.pl. Według badania Gemius/PBI w styczniu br. Bankier.pl zanotował 2,51 mln realnych użytkowników i 44,94 mln odsłon.

Wpływy ze sponsoringu i eventów przyniosły firmie 11,47 mln zł przychodów. W sprawozdaniu finansowym zarząd podał, że spółka zorganizowała w ub.r. ponad 100 konferencji, debat i gal.

Bonnier kupił eRanking.pl, wydał więcej na usługi obce i pensje

W październiku ub.r. Bonnier Business Polska kupił zorganizowaną część firmy eRanking.pl obejmującą system sprzedażowy i cali center, wyposażenie cali center, prawa do umów zawartych z pracownikami i kontrahentami (włączając najem powierzchni). Kwota transakcji to 1,5 mln zł.

- eRanking.pl jest naturalnym uzupełnieniem oferty Bankier.pl kierowanej do klientów poszukujących produktów finansowych. Wpisuje się w istniejący już ekosystem zbierania leadów finansowych poprzez reklamę komplementarnych produktów - uzasadnił zarząd Bonniera. Dodał, że dzięki to przejęcie umożliwi spółce rozszerzenie oferty z zakresu produktów i usług elektronicznych oraz efektywniejsze wykorzystanie baz danych klientów

W ub.r. eRanking.pl zanotował 506,7 tys. zł wpływów ze sprzedaży, wobec 668,6 tys. zł rok wcześniej.

Koszty operacyjne Bonnier Business Polska wyniosły w ub.r. 53,58 mln zł, wobec 50,86 mln zł rok wcześniej. Zdecydowanie najwięcej firma wydaje na usługi obce (te nakłady zwiększyły się z 28,69 do 30,6 mln zł) oraz wynagrodzenia (wzrost z 16,55 do 17,43 mln zł).

Stałe zatrudnienie w spółce wynosiło 213 etatów, podczas gdy w 2017 było ich 201. W ciągu roku z firmy odeszło 33 osób, jednocześnie zatrudniono 40 pracowników.

Zysk Bonnier Business Polska ze sprzedaży zmalał w skali roku z 6,78 do 6 mln zł. Mocno spadły przychody finansowe - z prawie 3 mln zł do 31,6 tys. W konsekwencji zysk brutto firmy zmniejszył się z 8,54 do 4,95 mln zł, a zysk netto - z 7,23 do 3,93 mln zł.

Zeszłoroczny zysk netto przeznaczono na pokrycie strat z wcześniejszych lat.

2 mln na inwestycje, 18 mln zł pożyczki od Bonnier Business Press AB

W ub.r. Bonnier Business Polska wydał 342,2 tys. zł na sprzęt komputerowy, 1,65 mln zł na oprogramowanie i inne aktywa niematerialne oraz 14 tys. zł na inne inwestycje. W br. firma planowała przeznaczyć ok. 500 tys. zł na potrzeby inwestycyjne, w tym 345 tys. zł na „wymianę szybko starzejącego się pod względem technologicznym i ekonomicznym sprzętu komputerowego oraz rozwój i rozbudowę portali internetowych”.

W maju ub.r. firma zawarła ze swoim właścicielem, duńskim koncernem Bonnier Business Press AB, umowę o możliwości zaciągnięcia od niego pożyczek w wysokości do 21 mln zł. Do końca ub.r. wykorzystała 18 mln zł z tego limitu. Pożyczka jest oprocentowana na 4,04 proc., a termin jej spłaty to 24 maja 2020 roku.

Jednocześnie w maju ub.r. wydawca spłacił całe swoje zobowiązanie z tytułu cashpool w ramach grupy kapitałowej Bonnier Business.

Na koniec ub.r. wartość zobowiązań i rezerw Bonnier Business Polska była o 2,83 mln zł wyższa od aktywów firmy. W związku z tym w maju Bonnier Business Press AB zadeklarował, że jest gotowy udzielić spółce wsparcia finansowego, gdyby miała problemy z kontynuowaniem działalności.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Bonnier Business Polska z 60 mln zł wpływów i 3,9 mln zysku. Więcej z reklam internetowych niż ze sprzedaży „Pulsu Biznesu”

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Luka
Tej gazety właściwie nie ma. Nie wspomnę o tym, jakie i dlaczego materiały tam się często ukazują. Rynek wie wszystko. Na wyniki pracuje bankier.pl.
25 11
odpowiedź
User
Tomasz Daniel Wiktorowski
kiedy jakieś sensowne przejęcia w digitalu?

halo zarząd, pobudka!!!
16 8
odpowiedź
User
Ina J.
Do pewnego czasu czytałam codziennie wiadomości online PB, i nie przeszkadzały mi nawet arty sponsorowane w coraz większej ilości, ale jak zaczęli przeładowywać strony w czasie czytania, to dałam sobie spokój. No i szczytem głupoty było wymuszanie kliknięcia w reklamę pop-up na całą stronę, bo kliknięcie w zamykający krzyżyk działało dopiero za drugim razem... Takimi prymitywnymi metodami na pewno zyskają czytelników, pogratulować strategii, porażka.
19 9
odpowiedź
User
Menago
To zadziwiające ile prezesi niektórych spółek, również Skarbu Państwa, wydają na dopieszczanie swojego ego nawet w najbardziej niszowych mediach.
15 9
odpowiedź
User
Agnez
PB to moim zdaniem tabloid, taki super express biznesu. Tyle tylko, że w przeciwieństwie do innych tabloidów ten sprzedaje się w śladowych ilościach, odpowiednich moim zdaniem do zawartości.
15 11
odpowiedź