Branża komunikacji mobilnej ma nowe źródło dochodów

Najnowszy raport firmy Frost & Sullivan pokazuje, że rynekmobilnej reklamy społecznej i reklamy dostarczanych treści powinienw roku 2012 osiągnąć w Europie wartośc 2,18 miliarda Euro.

ak
ak
Udostępnij artykuł:

Raport zatytułowany Ad-based Content and Communications: ALucrative Avenue for the Mobile Industry (Treść i komunikacjaoparta na reklamach: intratne możliwości branży mobilnej) jestczęścią programu usług Partnerstwa na rzecz Wzrostu Mobile &Wireless, który obejmuje również badania Europejskiego rynkumobilnej treści premium, rynku mobilnego przesyłania wiadomości wEuropie oraz analizę europejskiego rynku inteligentnych urządzeńmobilnych.Według niej, liczącymi się źródłami dochodów będzie mobilna reklamatreści, muzyka oparta na reklamie, wideo, telewizja i gry.

"Aby uzyskać wysokie dochody, branża reklamy mobilnej będziemusiała z powodzeniem stanąć twarzą w twarz z nieustannymwzbogacaniem doświadczenia użytkownika poprzez szybką łączność iwysokiej jakości interfejsy, użyciem reklam jako niewidocznejwartości w nienatrętny sposób oraz edukowaniem branży reklamowej wzakresie tego, jak korzystać z siły reklamowej urządzeń mobilnych.Jeśli tym wyzwaniom odpowiednio się nie sprosta, rynek reklam nierozwinie się tak bardzo, jak tego oczekuje branża komunikacjimobilnej". - uważa analityk Frost & Sullivan, SaverioRomeo.

W ciągu roku 2007 branża komunikacji mobilnej w Europieobszernie badała użycie reklamy jako trwałego modelu biznesowegodla mobilnego dostarczania treści, mobilnego przesyłania wiadomościoraz innych usług. Modele te, mimo że są jeszcze w stadiumpoczątkowym, zelektryzowały branżę. Poziom zaufania branżykomunikacji mobilnej i branży reklamowej do potencjału reklamymobilnej jest bardzo wysoki.

Z punktu widzenia branży mobilnej, reklama jest potencjalnymźródłem dochodów, które może stanowić przeciwwagę dla nieustannegospadku dochodów z usług głosowych i SMS. Jednakże reklamodawcy iagencje - źródła dochodów z reklam - dopiero obecnie stopniowo ucząsię wykorzystania urządzeń mobilnych jako nośnika reklam. Niestetyw ich budżetach rzadko znajduje się konkretny przydział dlakomunikacji mobilnej.

"Intensywna synergia pomiędzy branżami mobilną i reklamową jestniezbędna dla przekształcenia dzisiejszego entuzjazmu w dużedochody w przyszłości"- dodaje Saverio Romeo.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu