SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Branża reklamowa traci na nowej polityce cookies w Safari, przychody Criteo w dół o 20 procent

Po wprowadzeniu przez Apple w przeglądarce Safari systemu Intelligent Tracking Prevention ograniczającego śledzenie zachowań użytkowników w sieci branża reklamowa zaczyna odczuwać jego skutki. Firma Criteo zapowiada, że z powodu zmian w Safari jej przychody w 2018 roku spadną o jedną piątą, a IAB Tech Lab przewiduje, że podobna sytuacja spotka wielu graczy w segmencie reklamowym.

Article

Rozwiązanie Intelligent Tracking Prevention (ITP) zostało wprowadzone w przeglądarce Safari we wrześniu ub.r. Chodzi o system, który ogranicza możliwość śledzenia użytkowników internetu za pomocą plików cookies. W efekcie dotarcie do internautów z reklamami staje się utrudnione. Apple tłumaczy, że wprowadzając ITP chce chronić prywatność użytkowników.

Już w momencie zapowiedzi wprowadzenia Safari z systemem ITP branża reklamowa protestowała przeciwko temu rozwiązaniu twierdząc, że zmienia ono podstawowe zasady funkcjonowania rynku reklamy internetowej, a skutki wprowadzonych ograniczeń mogą być trudne do przewidzenia, bowiem Safari posiada prawie 15 proc. udziału w globalnym segmencie przeglądarek internetowych.

Teraz pojawiły się pierwsze dowody na to, że ITP ma istotny wpływ na funkcjonowanie branży reklamowej.

Criteo, jedna z dużych firm zajmujących się marketingiem i reklamą internetową zapowiedziała w komunikacie, że z powodu wprowadzenia ITP jej przychody w 2018 zmniejszą się o ok. 20 proc. Biorąc pod uwagę, że w 2016 r. przychody Criteo osiągnęły 730 mln dol. zapowiedź oznacza straty idące w setki milionów dolarów.

Powagę sytuacji podkreśla w rozmowie z „Guardianem” także Dennis Buchheim, dyrektor Interactive Advertising Bureau Tech Lab zapowiadając, że w niedalekiej przyszłości zmiany wprowadzone w Safari dotkną branżę reklamową w szerszym stopniu, a przychody firm i agencji mogą poszybować w dół.

Kondycji segmentu reklamowego oraz wydawców z pewnością nie poprawi fakt, że Safari nie będzie jedyną przeglądarką z ograniczeniami dotyczącymi reklam. Kolejną platformą ma być należąca do Google przeglądarka Chrome, która według zapowiedzi od połowy lutego br. będzie blokować reklamy nie spełniające standardów przyjętych przez Coalition for Better Ads.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Branża reklamowa traci na nowej polityce cookies w Safari, przychody Criteo w dół o 20 procent

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Wzruszyła mnie historia biednej branży reklamowej... aż się popłakałem. Może napiszcie do Wybacz Mi.
18 0
odpowiedź
User
poranek kojota
Wzruszyła mnie historia biednej branży reklamowej... aż się popłakałem. Może napiszcie do Wybacz Mi.


ajm sory bedzie lepsze :p
3 2
odpowiedź
User
Bardzo im współczuję
Współczułbym im jeszcze bardziej, gdyby każdy internauta miał aktywny NoScript oraz ustawił czyszczenie wszystkich cookies przy zamknięciu przeglądarki.
1 0
odpowiedź
User
Ciekawy
Spotkałem się juz z tym pare dni temu w social media managerze, nie wiem czemu smiejecie się z tego , ale poważnie podchodząc to nic w tym zartownego nie widzę . Biznes, jedni zyskują drudzy tracą . Tak było i tak będzie.
1 0
odpowiedź
User
mm
Popieram blokowanie reklam.
Jak będę chciał to sam znajdę.
A tak to tylko denerwują .
1 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing