Bruce Willis dzięki deepfake'owi zagrał w rosyjskiej reklamie bez obecności na planie

Gwiazdor Hollywood Bruce Willis dzięki technologii deepfake "zagrał" w spocie reklamowym rosyjskiej sieci komórkowej MegaFon.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Bruce Willis “wystąpił” w rosyjskiej reklamie obok aktora Azamata Musagalieva. Amerykański aktor nie pojawił się jednak na planie - "jego" ujęcia  odegrał inny aktor. Twarz Willis została wstawiona do spotu dzięki technologii deepfake. Przedsięwzięcie odbyło się za zgodą gwiazdy Hollywood.

- Nasz zespół przeprowadził rozmowy z Bruce’em Willisem. To był ryzykowny pomysł, ale co zaskakujące nasza rozmowa na temat współpracy była krótka i owocna. Powiedzieliśmy mu o MegaFon i idei, która stała za tym projektem. Aktor zainteresował się naszym brandem i produkcją - powiedział przedstawiciel MegaFon.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtuber-deepfake-luke-skywalker-dostal-prace-w-lucasfilm ##

Reklamowy deepfake z Bruce’em Willisem

Eksperci z rosyjskiego rynku reklamowego, zapytani przez dziennik "Vedomosti", oszacowali, że gaża Willisa za ten projekt mogła wynieść od 1 do 2 mln dolarów.

Konwencja spotu nawiązuje do licznych filmów akcji, w których grał w swojej karierze Willis. Reklama promuje taryfę "Po pierwsze rodzina",  w ramach której oferowane są darmowe połączenia do członków rodziny.

- Wizerunek postaci [Willisa] został stworzony za pomocą technologii generowania twarzy, która opiera się na algorytmach sieci neuronowych. Aby go przygotować, inżynierowie ze studia Deepcake wyselekcjonowali dużą liczbę zdjęć i filmów z udziałem gwiazdy. Mieli 34 tysiące ujęć, które zostały wykorzystane przez sieć neuronową do stworzenia wizerunku postaci Bruce'a Willisa" - wyjaśnia Vasili Bolshakov, dyrektor marki i komunikacji marketingowej w MegaFon.

Co to jest deepfake?

Deepfake to filmy (z ang. od deep learning - głębokie uczenie i fake - fałszywki), które powstały za pomocą obróbki dźwięku i obrazu i służy do stworzenia nierealistycznych nagrań wideo. Oznacza to, że możemy dowolną osobę przedstawić jako inną, zmienić wypowiadane przez nią słowa czy miejsce w którym się znajduje.

Materiały deepfake są tak realistyczne, że często praktycznie niemożliwe jest odróżnienie ich od prawdziwych sytuacji i postaci. Algorytm uczenia maszynowego może wykorzystać np. wizerunek znanych osób czy słowa, które wypowiedziały w innym kontekście.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu