SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Burda i Edipresse staną się jedną spółką. „To nie koniec inwestycji”

- Jest duża szansa, że od 1 lipca będziemy działać już jako jedna firma po zarejestrowaniu połączenia spółek w KRS - mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Klepacki, który w przyszłym miesiącu zostanie CEO Burda Media Polska. Grupa nie wyklucza kolejnych inwestycji w Polsce. Pytany o ewentualne zwolnienia związane z fuzją Klepacki mówi jedynie o "dostosowaniu organizacji do posiadanego portfolio oraz wielkości aktualnego biznesu w Polsce".

Burda Media Polska i Edipresse Group 1 kwietnia sfinalizowały umowę sprzedaży wydawnictwa Edipresse Polska. Burda przejęła wtedy cyfrowe i papierowe portfolio Edipresse Polska, a w ślad za tym pracownicy przenieśli się z kamienicy przy ul. Wiejskiej do biurowca Burdy na warszawskim Służewcu. Drugą siedzibą Burdy pozostaje Wrocław, gdzie mieszczą się m.in. redakcje części tytułów.

- Od 1 kwietnia daliśmy sobie 90 dni na proces integracji obu firm. W pierwszych dniach kwietnia został powołany nowy zespół zarządzający, który składa się z managerów obu połączonych firm. Potem nastąpiło zbudowanie kadry pracującej bezpośrednio zarządem.. Trzeci krok to praca z zespołami i dostosowanie ich do naszego portfolio - mówi nam Maciej Klepacki - Chcielibyśmy wejść w lipiec z finalną strukturą i zespołami, tak by każdy w firmie znał swoje miejsce - dodaje.

W utworzonym w kwietniu zespole zarządzającym poza Maciejem Klepackim, który obecnie jest członkiem zarządu, a od lipca będzie CEO Burdy są: Przemysław Kłobut (CFO), Małgorzata Górska (people culture & communication director), Agnieszka Wicher-Szczesna (managing director luxury & lifestyle), Michał Helman (CCO) i Jowita Żak (managing director advisory, food, gardening & crafting).

W połączonej grupie pracuje ponad 500 osób. Czy w związku fuzją będą zwolnienia? - Będzie dostosowanie organizacji do posiadanego portfolio oraz wielkości aktualnego biznesu w Polsce. Nie spodziewamy się w tym obszarze rewolucji - mówi Klepacki - Mamy ambicję rosnąć. Transakcja przejęcia Edipresse Polska to nie koniec inwestycji na polskim rynku – dodaje.

Obie firmy zmniejszały zatrudnienie na początku pandemii. Burda Media Polska zwolniła wtedy ok. 50 osób - pracę straciło m.in. kilka osób z biura reklamy, projektów specjalnych, badań focusowych, fotoedytorzy, kilka osób z redakcji "Gali", "Elle" i "Glamour". Z kolei Edipresse Polska rozwiązało wtedy umowy z 31 osobami.

Na wtorkowej prezentacji zaprezentowano połączone portfolio Burdy, które składa się z tytułów prasowych i internetowych. W portfolio prasowym są 52 tytuły. Są to magazyny luksusowe i lifestylowe (m.in. „Elle”, "Viva!”, „Glamour”, „Party”), podróżnicze (m.in. „National Geographic Polska”), poradnikowe (m.in. „Claudia”, „Dobre Rady”), kulinarne (m.in. „Przyślij Przepis!”, „Moje gotowanie”), ogrodnicze (m.in. „Mój piękny ogród”) czy z segmentu true stories (m.in. „Sekrety serca”, „Prawdziwe życie”).

Ofertę internetową reprezentują serwisy internetowe jak m.in. Elle.pl, Kobieta.pl, Wizaz.pl, Polki.pl, Viva.pl, National-geographic.pl. Mamotoja.pl czy Gotujmy.pl.

Przed fuzją, w lutym tego roku Burda zamknęła magazyny "Elle Man", "Samo zdrowie" i "Focus", a w zeszłym roku także "Galę". Z kolei Edipresse Polska w 2021 r. zlikwidowało magazyn "Uroda Życia".

We wtorek zaprezentowano też nowy zespół zarządzający biura reklamy, składający się z managerów z Burdy i Edipresse. - Mamy ambicję zbudowania w Polsce największej firmy w obszarze lifestyle i beauty. Chcemy rozwijać nasze platformy oraz rozwijać biznes poprzez strategiczne przejęcia - mówił Maciej Klepacki podczas oficjalnej prezentacji.

Burda chce dalej inwestować w Polsce

Oprócz przejęcia wydawnictwa Edipresse Polska, w 2021 roku Burda Media Polska nabyła drogerię internetową Cocolita.pl. Jakie aktywa chce przejmować firma? – Nie ograniczamy się tylko do spółek mediowych, jesteśmy otwarci na każdy rodzaj biznesu, którzy może dołączyć do naszego portfolio i przyspieszyć nasz rozwój, szczególnie w obszarze digital. Patrzymy bardzo szeroko, wspólnym mianownikiem jest kategoria lifestyle oraz segment kobiecy - mówi Klepacki.

Obecnie ponad połowa przychodów i większość zysków połączonej grupy pochodzi z obszaru digital, w który mocno inwestowały obie firmy w poprzednich latach, zwłaszcza Edipresse Polska. - Burda w Polsce to nie tylko biznes reklamowy, są też serwisy jak Niania.pl czy Opiekaseniora.pl, które generują przychody bezpośrednio od użytkowników – mówi Maciej Klepacki.

Ostatnie dane finansowe opublikowane przez obie firmy pochodzą z 2020 r., gdy miał miejsce początek pandemii, która wpłynęła negatywnie na biznes wydawniczy. W tamtym roku przychody Burda Media Polska wyniosły 130,75 mln zł, a firma miała 9,83 mln zł straty netto. Z kolei przychody Edipresse Polska wyniosły 92,36 mln zł, a zysk netto wyniósł 3,72 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Burda i Edipresse staną się jedną spółką. „To nie koniec inwestycji”

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
myslacy
nie ma zwolnień, są procesy "dostosowania organizacji do posiadanego portfolio oraz wielkości aktualnego biznesu w Polsce" lub też "reorganizacje w celu poprawienia efektywności". Nie siejmy defetyzmu!
odpowiedź
User
Tomek
Pompowanie kolosa na glinianych nogach.
odpowiedź
User
logicznie myslacy
nie ma zwolnień, są procesy "dostosowania organizacji do posiadanego portfolio oraz wielkości aktualnego biznesu w Polsce" lub też "reorganizacje w celu poprawienia efektywności". Nie siejmy defetyzmu!


Jesli biznes sie zwieksza i planowane sa kolejne inwestycje to raczej masowych zwolnien pracodawca nie przewiduje...
odpowiedź