SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

BZ WBK w 2015 r. zmieni nazwę na Santander

Bank Zachodni WBK w przyszłym roku zacznie proces rebrandingu na Santander, markę swojego większościowego udziałowca - poinformował Mateusz Morawiecki, prezes BZ WBK.

- Rozpoznawalność marki Santander w Polsce sukcesywnie rośnie. To zrozumiała strategia z punktu widzenia właściciela, bowiem na pozostałych rynkach działa on pod nazwą Santander - tak plany rebrandingu BZ WBK wyjaśnił Morawiecki w rozmowie z PAP. Nie sprecyzował przy tym, kiedy dokładnie może się zacząć rebranding i jak długo potrwa. Jego szacunkowe koszty mają być znane w III kwartale br.

Przypomnijmy, że Grupa Santander na polskim rynku kontroluje też Santander Consumer Bank, który jesienią ub.r. w swoich reklamach podkreślał, że z jego usług skorzystało już u nas 10 mln klientów (zobacz szczegóły). Z kolei BZ WBK od jesieni ub.r. jest reklamowany przez Kevina Spacey, któremu w ostatnich kampaniach towarzyszyli polscy aktorzy. Cennikowy budżet reklamowy banku (bez uwzględnienia internetu) w pierwszej połowie br. wyniósł 69,6 mln zł (według Kantar Media - przeczytaj cały raport).

W 2010 roku Banco Santander za 70 proc. udziałów BZ WBK zapłacił grupie Allied Irish Banks 11,67 mld zł (więcej na ten temat).

Po tym jak Banco Santander w 2010 roku kupił AIG Bank Polska, szybko usunął z rynku tę markę. Podobnie postąpił BZ WBK z marką przejętego w 2012 roku Kredyt Banku.

BZ WBK będzie kolejną dużą polską marką zastąpioną przez globalny brand, m.in. po Telekomunikacji Polskiej przekształconej w 2012 roku w Orange i Erze zmienionej w 2011 roku w T-Mobile.

Dołącz do dyskusji: BZ WBK w 2015 r. zmieni nazwę na Santander

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jacek
Banki maja genialne pomysly na wywalanie kasy na marketing w kosmos
odpowiedź
User
Mira
Fakt, ciekawy pomysł marketingowy, wyłożyć kasę na gwiazdy i promocję marki, która rok później ma zniknąć z rynku
odpowiedź
User
ciekawe logo
hehe, logo wygląda jak świeża, jeszcze dymiąca się kupa :-)
odpowiedź