SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Cannes Lions: Grand Prix dla Dove i „Dumb ways to die”, Lwy dla 180heartbeats i Y&R Warsaw

Aż pięć nagród Grand Prix w tegorocznym konkursie Cannes Lions zdobyła kampania „Dumb ways to die”. Lwy przyznano także agencji 180heartbeats + Jung von Matt za akcję „Rak'n'Roll Records” i Young & Rubicam Warsaw za projekt Doping TV.

Article

Kampania „Dumb ways to die” oprócz Grand Prix w kategorii w kategorii Titanium otrzymała takie nagrody w kategoriach Film, PR, Radio oraz Direct. Ponadto zdobyła w różnych kategoriach kilkanaście Złotych, Srebrnych i Brązowych Lwów.

W akcji - przygotowanej przez agencję McCann Melbourne na zlecenie kierownictwa metra w Melbourne - chodziło o zwrócenie uwagi na wypadki, do których dochodzi na peronach i w wagonach. Głównym elementem kampanii był animowany teledysk do wesołej piosenki (wykonywaną przez fikcyjną piosenkarkę Tangerine Kitty) opowiadającej o bohaterach ginących w śmiesznie błahy sposób.

Wideo stało się bardzo popularne na YouTubie (przez tydzień zanotowało 20 mln wyświetleń, a do tej pory - już 44 mln), sama piosenka znalazła się w czołówce najpopularniejszych w iTunes w 28 krajach, a udostępnione grafiki z bohaterami teledysku w ciągu miesiąca stały się ponad 200 memów. O kampanii poinformowało większość mediów w Australii i wiele zagranicznych, a wartość tych publikacji oszacowano na 60 mln dolarów.

>>> IBM, TNT, Stihl, Vodafone, Toyota, Ray-Ban - wszystkie 'złote" reklamy outdoorowe z Cannes Lions 2013

Drugą kampanią, którą wyróżniono Grand Prix w kategorii Titanium and Integrated, jest „Prawdziwe piękno”, przygotowane dla marki Dove (z portfolio Unilevera) przez agencję Ogilvy Brasil. Istotę akcji ilustruje jej hasło główne: „Jesteś piękniejsza niż myślisz”. W ramach działań graficy przygotowali dwie wersje portretów kilku kobiet: na podstawie wskazówek samych bohaterek oraz nieznanych im osób. Okazało się, że znacznie korzystniej wyglądają na tych drugich.

Dwie nagrody Grand Prix - w kategoriach Cyber i Film - przyznano kampanii „Piękno w środku” promującej laptopy Toshiba z procesorem Intel. Akcję przygotowała agencja Pereira & O’Dell z San Francisco.

Ostatniego dnia festiwalu Cannes Lions dwie nagrody w kategorii Branded Content and Entertainment - Srebrne i Brązowe Lwy w podkategoriach Best use or integration of music oraz Best integrated content campaign - otrzymała kampania „Rak'n'Roll Records”, którą dla Fundacji Rak'n'Roll przygotowała agencja 180heartbeats + Jung von Matt. Przypomnijmy, że dwa miesiące temu projekt zdobył srebro w kategorii Kampania w Polskim Konkursie Reklamy KTR (więcej na ten temat).

Brązowego Lwa w kategorii Branded Content and Entertainment (podkategoria: Best use or integration of user-generated content) otrzymał Doping TV zrealizowany przez agencję Young & Rubicam Warsaw na zlecenie PZPN-u. W ramach akcji polscy piłkarze mieszkający podczas Euro 2012 w hotelu Hyatt Regency Warsaw mogli oglądać na telewizorach w swoich pokojach życzenia nagrane przez kibiców.

Wcześniej nagrodę Lwa w kategorii Innovations tegorocznego konkursu Cannes Lions zdobył Getin Bank za kartę Matercard Display (zobacz więcej).

Agencją Roku w tegorocznym Cannes Lions została Ogilvy Brazil, która wyprzedziła McCann Melbourne i brazylijską AlmapBBDO, natomiast Niezależną Agencją Roku - Wieden + Kennedy z Portland (przed Serviceplan z Monachium i Wieden + Kennedy z Nowego Jorku). Tytuł Sieci Roku zdobyła Ogilvy & Mather (wyprzedzając BBDO i DDB), a Holdingu Roku - Publicis Groupe (przed WPP i Omnicom). Domem Mediowym Roku zostało OMD Australia. Już wcześniej ogłoszono, że tytuł Człowieka Roku otrzymał Salar Kamangar, szef YouTube’a, a miano Reklamodawcy Roku -  Coca-Cola.

Do tegorocznej edycji Canness Lions zgłoszono rekordową liczbę 35 765 prac z 92 krajów. Polskie agencje przesłały 144 zgłoszenia, najwięcej DDB Warszawa i Leo Burnett Warsaw.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Cannes Lions: Grand Prix dla Dove i „Dumb ways to die”, Lwy dla 180heartbeats i Y&R Warsaw

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Barbara
A gdzie te wszystkie prace nagrodzone na polskim KTR? Nikt nie zauważył? Co za pech!
13 8
odpowiedź
User
barnaba
nie znają się w canesie
12 8
odpowiedź
User
adorno
Nagroda dla DopingTV to jeno kurtuazja. Za Euro. Nic to ciekawego, zupełnie naturalna i oczywista kreacja patrząc na temat.
9 8
odpowiedź