CD Projekt ma nowy pomysł na Projekt Sirius. Zmniejszył odpisy o 28 mln zł

CD Projekt ustalił nowe ramy Projektu Sirius tworzonego przez jego amerykańskie studio The Molasses Flood. Firma uznała, że 21,5 mln zł kosztów jego realizacji, które spisała w ub.r. na straty, jednak nie przepadło.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
CD Projekt ma nowy pomysł na Projekt Sirius. Zmniejszył odpisy o 28 mln zł
Siedziba CD Projekt, fot. materiały prasowe

W komunikacie CD Projekt podano, że firma zamierza kontynuować Projekt Sirius w nowo zdefiniowanych ramach, wykorzystując istotną część prac wykonanych dotychczas przez The Molasses Flood.

Pozwoliło to spółce odwrócić 21,5 mln zł z 33,4 mln zł odpisu aktualizującego nakłady poniesione w ub.r. na Projekt Sirius. Natomiast odpis kosztów prac w pierwszym kwartale br. określono na 2,7 mln zł (w połowie marca br. firma zapowiadała, że wyniesie on 9,5 mln zł).

Zapowiadając wcześniejsze odpisy, CD Projekt jako przyczynę wskazał „wyniki ewaluacji zakresu i potencjału komercyjnego projektu Sirius w pierwotnej formule”, zaznaczając, że „prowadzone obecnie prace nad zdefiniowaniem nowych ram projektu”.

The Molasses Flood to amerykańskie studio deweloperskie jest znane m.in. z gier survivalowych „The Flame in the Flood” oraz „Drake Hollow”. CD Projekt jesienią 2021 roku przejął 60 proc. udziałów firmy.

CD Projekt wycofał mobilnego „Wiedźmina”

Z końcem stycznia br. ze sklepów Google Play i App Store wycofana została gra mobilna „Wiedźmin: Pogromca Potworów”, którą przygotowało należąca do CD Projekt spółka Spokko. CD Projekt zapowiedział, że w br. wchłonie Spokko, a wcześniej przeprowadzi test na utratę wartość udziałów spółki wycenianych dotychczas na 32,4 mln zł.

W ub.r. grupa kapitałowa CD Projekt zwiększyła przychody o 7,2 proc., głównie dzięki o 18 proc. wyższej sprzedaży „Cyberpunk 2077”. Tylko w czwartym kwartale osiągnęła 134,6 mln zł zysku netto, najwięcej od premiery tej gry.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu