CDA.pl w br. ze wzrostem wpływów o 51 proc. i 3,4 mln zł zysku

W pierwszym trzech kwartałach br. firma CDA, właściciel serwisu CDA.pl, zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 51 proc. do 18,67 mln zł oraz 3,41 mln zł zysku netto (wobec 2,36 mln zł rok wcześniej). Wpływy ze sprzedaży subskrypcji wyniosły 16,8 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
CDA.pl w br. ze wzrostem wpływów o 51 proc. i 3,4 mln zł zysku

Przychody sprzedażowe CDA zwiększyły się z 12,37 mln zł w pierwszym trzech kwartałach ub.r. do 18,67 mln zł od stycznia do września br., czyli o 51 proc. W ujęciu kwartalnych wpływy wzrosły z 4,35 mln zł w trzecim kwartale ub.r. do 6,78 mln zł w minionym kwartale.

Zdecydowana większość przychodów firmy pochodzi ze sprzedaży płatnych subskrypcji CDA Premium. Na koniec września br. z tej oferty korzystało 129,4 tys. użytkowników, o prawie 49 tys. więcej niż rok wcześniej. Przychody od nich w minionym kwartale wyniosły 6 mln zł (59 proc. więcej niż w trzecim kwartale ub.r.), a w pierwszych trzech kwartałach br. - 16,8 mln zł (po wzroście o 69 proc. w skali roku).

Z kolei wpływy reklamowe CDA w trzech kwartałach br. wyniosły 1,83 mln zł (wobec 2,42 mln zł rok wcześniej), a w minionym kwartale - 732,9 tys. zł (wobec 540,7 tys. zł rok wcześniej). Firma na początku br. uruchomiła własny dział sprzedaży reklam, zrezygnowała też ze sprzedaży powierzchni reklamowej - poprzez platformy aukcyjne - przy materiałach zamieszczanych przez internautów. Obecnie reklamy są wyświetlane tylko przy treściach pochodzących od zweryfikowanych użytkowników oraz partnerów.

grafika

Koszty działalności CDA w pierwszych trzech kwartałach br. wyniosły 14,44 mln zł, po wzroście o 51,5 proc. w skali roku. Ich zdecydowaną większość stanowią wydatki na usługi obce, które w skali roku poszły w górę z 8,47 do 13,15 mln zł. Firma podała, że na prowizje dla producentów i dystrybutorów filmów i seriali dostępnych w ramach CDA Premium od stycznia do września br. przeznaczyła 8,9 mln zł, o 71 proc. więcej niż rok wcześniej.

W ujęciu trzech kwartałów zysk firmy z działalności operacyjnej zwiększył się z 2,76 do 4,07 mln zł, zysk brutto - z 2,71 do 4,21 mln zł, a zysk netto - z 2,36 do 3,41 mln zł.

CDA nie ma żadnych zobowiazań długoterminowych ani zobowiązań krótkoterminowych z tytułu pożyczek i kredytów.

grafika

Pod koniec ub.r. spółka CDA (działająca wówczas pod nazwą CwMedia) zaoferowała inwestorom do miliona swoich nowych akcji po 5,5 zł za sztukę. Firma planowała wydać ok. 4 mln zł na projekty związane z marketingiem, 0,66 mln zł - na wynagrodzenia programistów, a 0,79 mln zł na inne kwestie dotyczące rozwoju serwisu.

Inwestorzy zapisali się tylko na 154 645 akcji CwMedia, co oznacza, że z ich sprzedaży spółka pozyska 850,5 tys. zł brutto.

Pod koniec września Giełda Papierów Wartościowych podjęła uchwałę o wprowadzeniu akcji CDA do obrotu. - Jako spółka dopełniliśmy wszystkich wymogów formalnych, stosujemy się do rygorów informacyjnych, zaproponowany też został termin debiutu. Czekamy na dalsze decyzje Giełdy - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Wolfgang Laskowski, pełnomocnik zarządu ds. rozwoju usług i rzecznik prasowy CDA.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa