SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Celebryci ważniejsi w reklamach od ceny, humoru, erotyki i muzyki

Obecność znanej osoby wpływa na zauważalność przekazu reklamowego mocniej niż podkreślenie niskiej ceny, elementy humorystyczne i erotyczne oraz znana piosenka w tle. Kluczowe pozostaje odpowiednie dobranie celebryty do danej marki.

Z badania AdEffect przeprowadzonego przez OMD wynika, że wizerunek znanej osoby w reklamie zapewnia średnio o jedną czwartą większy efekt zapamiętania przekazu przez odbiorcę od zaakcentowania promocji cenowej czy pokazania wypowiedzi tzw. zwykłej osoby. Jeszcze mniej skuteczne pod tym względem są motywy humorystyczne, erotyczne i rodzinne oraz obecność znanej piosenki czy melodii. Większe znaczenie ma jedynie przekaz czysto wizerunkowy.

>>> Celebryci reklamowi - czy nadal są skuteczni?

Powyższe wyniki są uśrednieniem danych zebranych przez 12 lat realizacji badania. W praktyce jednak przy każdej kampanii reklamowej rozkład tych czynników i znaczenie obecności celebryty przedstawiają się inaczej.

- Raz notujemy gwałtowne wzrosty świadomości marki od pierwszych emisji spotów z gwiazdorską obsadą, innym razem można odnieść wrażenie, że popularna postać wręcz szkodzi promowanej marce. Popularność, czy nawet sympatia widzów wobec znanej osoby nie jest gwarantem sukcesu reklamowego - zaznacza Joanna Bandera Sikorska, research director w grupie OMD.

Dołącz do dyskusji: Celebryci ważniejsi w reklamach od ceny, humoru, erotyki i muzyki

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl