SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP podnosi ceny reklam na 2019 rok. Negocjacje dla marketerów z budżetami od 21 mln zł

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej ogłosiło zasady sprzedaży reklam obowiązujące w 2019 roku. Próg wydatków rocznych uprawniających do indywidualnych rabatów podniesiono z 15 do 21 mln zł. Podwyżka cen reklam dla tv ma zamknąć się w przedziale 6-16 proc.

Siedziba Telewizji Polskiej, fot. PAP / Paweł KulaArticle

Jedną ze zmian wobec zasad obowiązujących w br. jest modyfikacja progów budżetowych. Dotychczas w przedziale wydatków między 4 a 8 mln zł były trzy progi: 4-4,99 mln zł, 5-6,49 mln zł i 6,5-7,99 mln zł. W 2019 roku są tylko 2: 4-5,99 mln zł i 6-7,99 mln zł.

Jak podaje Biuro Reklamy TVP, wprowadzono "jeszcze większą transparentność obejmując regulacjami budżety powyżej 15 mln zł rocznie".

Negocjacje od 21 mln zł

W 2018 roku wydatki roczne powyżej 15 mln zł uprawniały do negocjacji warunków handlowych. Teraz próg ten zwiększono do 21 mln zł, a co za tym idzie wprowadzono dwa nowe progi: 15-17,99 mln zł i 18-20,99 mln zł.

- Generalne zasady pozostają niezmienione. Nasza polityka handlowa pozostaje jawna, równa i otwarta dla wszystkich klientów. Dokonaliśmy korekty cen, co wiąże się to z tym, że popyt na reklamę telewizyjną wciąż rośnie - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP. Argumentuje, że rośnie procentowy odsetek reklam sprzedawanych według cennika, coraz więcej marek reklamuje się w telewizji - w ciągu siedmiu ostatnich lat liczba reklamowanych brandów wzrosła o 700. Zwraca też uwagę, że rośnie popyt przy stałej podaży zasobów reklamowych. To skłania coraz większą liczbę reklamodawców do poszukiwania precyzyjnych form dotarcia, czyli np. zakupu cennikowego.

Droższe reklamy w TVP

Podwyżka cen w TVP w 2019 roku ma wynieść od 6 do 16 proc., a w internecie - ok. 10 proc.  - Podnieśliśmy wielkość rocznych wydatków, dla których ceny są publicznie znane. W zeszłym roku wydłużyliśmy politykę regulowaną dla wszystkich klientów, którzy deklarują budżet co najmniej 15 mln zł. W przyszłym roku będzie to 21 mln, czyli obejmujemy jawnymi zasadami zasadniczą większość rynku – dodaje nasza rozmówczyni.

Upusty dla poszczególnych progów za udział zakupu z cennika pozostał praktycznie na tym samym poziomie i mieszczą się w przedziale od 30 do 50 proc. Rabat do 30 proc. otrzymają marketerzy z budżetem rocznym do 0,19 mln zł, a najwyższy – do 50 proc. ci z wydatkami od 12 do 14,99 mln zł. Firmy wydające powyżej 15 mln zł będą negocjować te rabaty indywidualnie.

Niewielką zmianę wprowadzono w zasadach dotyczących upustów za zakup z cennika. W br. najniższy upust do 5 proc. dostawali ci reklamodawcy, których udział cennika mieścił się w przedziale 50-59,99 proc.

W 2019 roku reklamodawcy, których udział cennika nie przekroczy 59,99 proc. nie dostaną żadnego dodatkowego z tego tytułu rabatu. Na 10 proc. upust mogą liczyć ci z udziałem cennika od 60 do 69,99 proc., a na 30 proc. upustu - ci, którzy 100 proc. czasu reklamowego kupią po cenniku, a nie w pakiecie.

Ewelina Czuba dodaje, że fundamentalnych zmian w zasadach sponsoringu nie będzie. - Podkreślamy, że nasz produkt jest coraz bardziej atrakcyjny. Poza rozwojem oferty serialowej i rozrywkowej Telewizja Polska zainwestowała także w prawa do transmisji wydarzeń sportowych, w związku z tym wprowadzamy zmiany zasad reklamowania się w blokach reklamowych przy wydarzeniach sportowych emitowanych na dwóch antenach jednocześnie. Obecnie te pasma to dla nas CRÈME DE LA CRÈME – mówi szefowa BR TVP.

W rozmowie z Wirtualnemedia.pl dodaje, że ważną częścią tej polityki jest internet. - Dynamicznie rosnącą widownię ma nasza oferta wideo na żądanie - VOD TVP i znakomicie uzupełnia kampanie reklamowe prowadzone w telewizji. Wysokie zainteresowanie ze strony użytkowników, ale też i reklamodawców, obserwujemy na naszych stronach i aplikacji Sport.TVP.pl. Dziś niemal do każdej transmitowanej w TVP imprezy mamy także prawa online - podkreśla Ewelina Czuba.

Wprowadzono nowe ceny pakietów wideo: TVP RON – 150 zł, pakiet Mężczyzna – 195 zł, pakiet Kobieta – 210 zł i pakiet Video – 205 zł.

Kolejną modyfikacją są zmiany w dopłatach: za spot interaktywny w wysokości 20 proc., a za wykluczenie serwisu, treści czy kategorii w pakiecie – 20 proc.

W ofercie założono inflację cennikową dla podstawowych produktów wideo na poziomie 10 proc. Nie wprowadzono podwyżki cennikowej dla display, a zmiany w dopłatach mają mieć charakter kosmetyczny.

Biuro Reklamy TVP jako drugie, po TVN Media podało zasady sprzedaży reklam na 2019 rok. Polsat Media takich informacji nie upublicznia.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost wpływów z abonamentu radiowo-telewizyjnego o 69,9 proc. do 622,5 mln zł oraz spadek przychodów z reklam i sponsoringu o 8,4 proc. do 798,6 mln zł. Publiczny nadawca osiągnął 0,5 mln zł zysku netto.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVP podnosi ceny reklam na 2019 rok. Negocjacje dla marketerów z budżetami od 21 mln zł

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gość
Spokojnie, Spółki Skarbu Państwa zapłacą.
odpowiedź
User
Bzik
Firmy powinny się poważnie zastanowić... Tylko 11 procent Polaków lubi oglądać reklamy, a TVP jest coraz większą niszą
odpowiedź