SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Co niezmiennie najchętniej czytają Polacy?

Niezmiennie najchętniej czytane dzienniki w Polsce to "GazetaWyborcza" i "Fakt", a najpopularniejszym tygodnikiem w naszym krajujest tradycyjnie "Tele Tydzień". Kto na czele dwutygodników imiesięczników? Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak pokazują najnowsze dane pochodzące z Polskich BadańCzytelnictwa, po "Gazetę Wyborczą" sięga 17,95 proc. Polaków, a po"Fakt" 16,61 proc. respondentów. Dalej w rankingu plasują się:"Super Express" z czytelnictwem na poziomie 7,91 proc., "Metro",którego czytanie deklaruje 7,50 proc. pytanych i "Dziennik", któryczyta 6,25 proc. badanych.

Dzienniki ogólnopolskieprocent respondentów
Gazeta Wyborcza17,95%
Fakt16,61%
Super Express7,91%
Metro (dziennik bezpłatny)7,50%
Dziennik Polska Europa Świat6,25%
Rzeczpospolita4,82%
Przegląd Sportowy4,48%
Echo Miasta (dziennik bezpłatny)3,09%
Gazeta Prawna2,59%
Giełda Samochodowa0,92%
Sport *0,83%
Gazeta Podatkowa0,76%
Puls Biznesu0,39%
Parkiet Gazeta Giełdy0,20%


Najpopularniejszym tygodnikiem jest "Tele Tydzień", który jestczytany przez 37,45 proc. ankietowanych, zaś na drugim miejscu zeznacznie niższym wynikiem (20,41 proc.) znajduje się "Życie naGorąco".

Tygodnikiprocentrespondentów
Tele Tydzień37,45%
Życie na Gorąco20,41%
Chwila dla Ciebie17,07%
Pani Domu16,79%
Przyjaciółka16,76%
Tina16,52%
NAJ15,92%
Tele-Świat10,33%
Gala9,94%
Newsweek9,90%
Wprost9,71%
Angora9,21%
Auto Świat9,06%
Polityka7,54%
Twoje Imperium7,34%
To i Owo7,17%
Na Żywo5,82%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV5,25%
Teleprogramy4,90%
Super TV4,53%
Przekrój4,51%
Takie jest Życie4,48%
Rewia4,17%
Gość Niedzielny3,96%
Motor3,86%
Świat i Ludzie2,49%
Imperium TV1,96%
Tele Max1,75%
Bella Relaks1,68%
Forum1,51%
Jarmark0,95%
Tygodnik Ostrołęcki0,75%
Tygodnik Siedlecki0,69%
Przewodnik Katolicki0,68%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,61%
Panorama Leszczyńska0,50%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,47%
City (tygodnik bezpłatny)0,41%
Teraz Białystok (tygodnik bezpłatny)*0,14%
Teraz Toruń (tygodnik bezpłatny)0,14%

Wśród dwutygodników najpopularniejsze są: "Viva!" (11,84 proc.),"Z Życia Wzięte" (10,91 proc.) i "Komputer Świat" (9,13 proc.).

Dwutygodnikiprocent respondentów
Viva11,84%
Z Życia Wzięte10,91%
Komputer Świat9,13%
Bravo5,20%
Party Życie Gwiazd4,47%
Sukcesy i Porażki4,31%
Świat Seriali3,99%
Bravo Sport3,30%
Bravo Girl2,76%
Cogito1,87%
Monitor Księgowego0,65%

W kategorii miesięczników, najwięcej respondentów zadeklarowało,że czyta "Claudię" (13,46 proc.) i "Twój Styl" (13,36 proc.).

Miesięcznikiprocent respondentów
Claudia13,46%
Twój Styl13,36%
Cztery Kąty11,16%
Poradnik Domowy9,46%
Murator8,87%
Olivia8,86%
Focus8,80%
Świat Kobiety7,62%
Mój Piękny Ogród7,26%
Dobre Rady7,10%
Działkowiec6,52%
Auto Moto6,29%
Mamo To Ja6,11%
Avanti6,06%
National Geographic5,44%
CKM5,39%
Glamour4,94%
Moje Mieszkanie4,65%
PC Format4,54%
Pani4,34%
CD Action4,32%
Cosmopolitan4,16%
Ładny Dom4,14%
Joy4,03%
M jak mieszkanie3,86%
Uroda3,82%
Dom & Wnętrze3,54%
Samo Zdrowie3,54%
Moje Gotowanie3,40%
Playboy3,31%
Dziewczyna3,30%
Auto Motor i Sport3,29%
Kuchnia3,14%
Dziecko3,06%
Popcorn3,05%
Zdrowie3,03%
Twoje Dziecko2,94%
Rodzice2,91%
Kwietnik2,81%
Cienie i Blaski2,72%
Elle2,70%
Przegląd Reader's Digest2,56%
Ogrody, Ogródki, Zieleńce2,52%
Chip2,44%
Magazyn dla Rodziców Mam Dziecko2,43%
Logo2,39%
Zwierciadło2,36%
Dobre Wnętrze2,34%
Film2,22%
Mój Piękny Dom2,22%
Komputer Świat Ekspert2,21%
Twist2,12%
Auto Świat Poradnik2,05%
Vita2,03%
Burda2,02%
Świat Motocykli1,96%
Click1,85%
Twój Maluszek1,79%
Majster1,67%
Zbuduj Dom1,62%
Magazyn Futbol1,59%
Komputer Świat - Gry1,59%
Sekrety Serca1,53%
Focus Historia1,52%
Przyślij Przepis! *1,45%
Top Gear *1,43%
Charaktery *1,42%
Men's Health1,38%
Tak Mieszkam1,36%
M jak Mama1,33%
Next1,30%
Forbes1,29%
Play1,16%
Sól i Pieprz1,16%
Na ścieżkach życia1,09%
Shape0,98%
Podróże0,96%
Sukces0,91%
Futbol.pl0,82%
Voyage0,75%
Fun Club0,68%
Architektura-Murator0,56%
Hot Moda & Shopping0,56%
Żagle0,54%
Elle Decoration0,52%
Super Volley0,33%
Businessman.pl *0,32%
Tenis. Gem.Set.Mecz *0,15%

Spośród trzech notowanych w badaniu dwumiesięczników największymzainteresowaniem cieszy się "Komputer Świat: Twój Niezbędnik",który ma czytelnictwo wynoszące 6,07 proc.

Dwumiesięcznikiprocent respondentów
Komputer Świat Twój Niezbędnik6,07%
Auto Świat 4x42,38%
National Geographic. Traveler1,66%

Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp.z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyłosię za pomocą techniki CAPI w okresie od stycznia do czerwca 2008roku na losowej próbie ogólnopolskiej 23 754 osób (przypadków),dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podaneliczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: "Sport" :styczeń 2008: kwiecień 2008 (próba 7783), "Teraz Białystok":styczeń : maj 2008 (próba 3860), "Businessman.pl": styczeń 2008 :luty 2008 (próba 15672). "Przyślij Przepis!": styczeń 2007 : marzec2008 (próba 11689), "Top Gear": styczeń : kwiecień 2008 (próba7783), "Charaktery": styczeń : kwiecień 2008 (próba 7783), "Tenis.Gem.Set.Mecz": styczeń 2008 (próba 19739).

Dołącz do dyskusji: Co niezmiennie najchętniej czytają Polacy?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl