Co szósty mały przedsiębiorca nie jest ubezpieczony

Z badań przeprowadzonych przez instytut badawczy BPS na zlecenie PZU wynika, że 15% małych firm nie jest w ogóle ubezpieczonych

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Jednocześnie, aż 21% wymienia zagrożenia, od których się nie ubezpieczyło mimo wielu obaw

Najczęściej wskazywaną przyczyną nie zawierania umów ubezpieczeniowych jest brak środków finansowych (64%). Znaczna cześć właścicieli małych firm jako powód podaje także brak odpowiedniej oferty na rynku (16%). Taki stan rzeczy wynika z niewystarczającej edukacji na temat ubezpieczeń dla firm, zarówno w zakresie znajomości kosztów ubezpieczenia jak i dostępnej na rynku oferty.

Przedsiębiorcy za najważniejsze zagrożenia uważają kradzieże z włamaniem, w tym rabunek (44%) oraz te, związane z pożarami i innymi stratami powstałymi w wyniku działania żywiołów, np. powodzi i wichur (26%).

W przypadku firm średnich i dużych, współczynnik zabezpieczenia jest wyższy, bowiem tylko 1% przedsiębiorców nie korzysta z ubezpieczeń, a 15% wskazuje na świadomość nieubezpieczonych zdarzeń. Średnie firmy najbardziej obawiają się utraty zysku (21%).

79% małych firm uważa, że jest w pełni zabezpieczona. Tego wysokiego odsetka samozadowolenia nie potwierdzają dane towarzystw ubezpieczeniowych dotyczące ilości zawartych polis ubezpieczeniowych w tym sektorze gospodarki.

Badanie przeprowadzone przez BPS Consultants na zlecenie PZU S.A. na reprezentatywnej próbie 400 firm o obrotach poniżej 2 mln zł rocznie oraz badanie na reprezentatywnej próbie 700 firm o obrotach powyżej 2 mln zł rocznie we wszystkich województwach.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?