SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Coraz większe spadki reklamowe gazet. „GW” i „Polska” w dół o 20 proc., „Rz” o 30 proc.

W I kwartale br. gazety cennikowo zarobiły z reklam o 15,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy „Gazety Wyborczej” i „Polski” spadły o ok. 20 proc., „Super Expressu” i „Pulsu Biznesu” - o ponad 20 proc., a „Rzeczpospolitej” i „Naszego Miasta” - o ok. 30 proc.

<!-- 0.5092s -->

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji) w I kwartale br. wyniosły 387,86 mln zł, czyli 15,4 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. To wyższy spadek niż w pierwszych dwóch miesiącach br. - w styczniu wyniósł on tylko 5,6 proc., a w lutym - 14,7 proc. Natomiast w całym ub.r. te przychody zmalały o 8,4 proc.

Jak prognozuje dom mediowy Starlink, w całym 2013 roku wpływy reklamowe gazet zmniejszą się o ok. 20 proc. (zobacz szczegóły).

>>> Sprzedaż dzienników: „Rzeczpospolita” znów z największym spadkiem, „Fakt” liderem

W I kwartale br. „Gazeta Wyborcza” (Agora) cennikowo zarobiła z reklam o 20,8 proc. mniej niż przed rokiem. Wpływy reklamowe „Super Expressu” (Murator) zmalały o 22,4 proc., a „Pulsu Biznesu” - o 23,9 proc. Jeszcze większe spadki zanotowały „Rzeczpospolita” (Gremi Media) i bezpłatne „Nasze Miasto” (do września ub.r. ukazujące się jako „Echo Miasta”; Polskapresse) - odpowiednio o 30,1 i 29 proc.

Cennikowe przychody reklamowe „Polski” (Polskapresse) zmalały o 19,3 proc., „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 8,2 proc., bezpłatnego „Metra” (Agora) - o 13,3 proc., a „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne) - o 12,3 proc.

>>> Dzienniki regionalne: na czele „Dziennik Zachodni”, najwięcej stracił „Dziennik Wschodni”

Jako jedyny tytuł z czołówki więcej niż rok wcześniej z reklam cennikowo zarobił „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). Ten wzrost wyniósł 27,7 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)
WIRTUALNEMEDIA.PL I-III.2013 I-III.2012
Gazeta Wyborcza 112 651 678 zł 142 260 533 zł
Polska 56 216 220 zł 69 658 980 zł
Fakt 40 664 608 zł 44 275 515 zł
Rzeczpospolita 24 208 941 zł 34 630 734 zł
Metro 21 826 814 zł 25 175 435 zł
Super Express 21 038 009 zł 27 115 962 zł
Dziennik Gazeta Prawna 16 390 105 zł 12 828 910 zł
Nasze Miasto 8 027 669 zł 11 298 817 zł
Puls Biznesu 7 858 525 zł 10 330 010 zł
Gazeta Pomorska 7 552 840 zł 8 621 138 zł
monitorowane tytuły razem 387 864 943 zł 458 292 529 zł
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Coraz większe spadki reklamowe gazet. „GW” i „Polska” w dół o 20 proc., „Rz” o 30 proc.

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pedziw
stawiam równiez na kumpla kumpla co harata w gałę
17 9
odpowiedź
User
:P
Za to GPC roznie w sile, juz niedlugo nie trzeba bedzie kupowac po 2 egz. zeby nie padla :D

To, ze reklama idzie coraz bardziej w online niz print to zadna nowosc, wiec czym sie tak podniecacie?
17 13
odpowiedź
User
zbyszko
Wlasnie. widze ze towarzystwo jest przekonane ze spadki GW to zmiana ideologiczna. A to po prostu kryzys printu nalozony z ekonomicznym. Zrozumcie to zwolennicy Antoniego i Jaroslawa Zbawa.
20 23
odpowiedź
User
Zbee
Agora i Hajdarowicz na równi pochyłej. Taka dobra wiadomość! Wypiję z tej okazji.
37 37
odpowiedź
User
Yogidługonogi
To prawda, spadki są spowodowane przez odpływ gotówki z papieru do elektroniki. Ale i tak cieszą kłopoty kłamców, oszustów i kolegów cieci spod śmietnika.
21 35
odpowiedź