SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Coraz większe spadki reklamowe gazet. „GW” i „Polska” w dół o 20 proc., „Rz” o 30 proc.

W I kwartale br. gazety cennikowo zarobiły z reklam o 15,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Wpływy „Gazety Wyborczej” i „Polski” spadły o ok. 20 proc., „Super Expressu” i „Pulsu Biznesu” - o ponad 20 proc., a „Rzeczpospolitej” i „Naszego Miasta” - o ok. 30 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe dzienników (bez autopromocji) w I kwartale br. wyniosły 387,86 mln zł, czyli 15,4 proc. mniej niż rok wcześniej - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. To wyższy spadek niż w pierwszych dwóch miesiącach br. - w styczniu wyniósł on tylko 5,6 proc., a w lutym - 14,7 proc. Natomiast w całym ub.r. te przychody zmalały o 8,4 proc.

Jak prognozuje dom mediowy Starlink, w całym 2013 roku wpływy reklamowe gazet zmniejszą się o ok. 20 proc. (zobacz szczegóły).

>>> Sprzedaż dzienników: „Rzeczpospolita” znów z największym spadkiem, „Fakt” liderem

W I kwartale br. „Gazeta Wyborcza” (Agora) cennikowo zarobiła z reklam o 20,8 proc. mniej niż przed rokiem. Wpływy reklamowe „Super Expressu” (Murator) zmalały o 22,4 proc., a „Pulsu Biznesu” - o 23,9 proc. Jeszcze większe spadki zanotowały „Rzeczpospolita” (Gremi Media) i bezpłatne „Nasze Miasto” (do września ub.r. ukazujące się jako „Echo Miasta”; Polskapresse) - odpowiednio o 30,1 i 29 proc.

Cennikowe przychody reklamowe „Polski” (Polskapresse) zmalały o 19,3 proc., „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 8,2 proc., bezpłatnego „Metra” (Agora) - o 13,3 proc., a „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne) - o 12,3 proc.

>>> Dzienniki regionalne: na czele „Dziennik Zachodni”, najwięcej stracił „Dziennik Wschodni”

Jako jedyny tytuł z czołówki więcej niż rok wcześniej z reklam cennikowo zarobił „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). Ten wzrost wyniósł 27,7 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media)
WIRTUALNEMEDIA.PLI-III.2013I-III.2012
Gazeta Wyborcza112 651 678 zł142 260 533 zł
Polska56 216 220 zł69 658 980 zł
Fakt40 664 608 zł44 275 515 zł
Rzeczpospolita24 208 941 zł34 630 734 zł
Metro21 826 814 zł25 175 435 zł
Super Express21 038 009 zł27 115 962 zł
Dziennik Gazeta Prawna16 390 105 zł12 828 910 zł
Nasze Miasto8 027 669 zł11 298 817 zł
Puls Biznesu7 858 525 zł10 330 010 zł
Gazeta Pomorska7 552 840 zł8 621 138 zł
monitorowane tytuły razem387 864 943 zł458 292 529 zł
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Coraz większe spadki reklamowe gazet. „GW” i „Polska” w dół o 20 proc., „Rz” o 30 proc.

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pedziw
stawiam równiez na kumpla kumpla co harata w gałę
odpowiedź
User
:P
Za to GPC roznie w sile, juz niedlugo nie trzeba bedzie kupowac po 2 egz. zeby nie padla :D

To, ze reklama idzie coraz bardziej w online niz print to zadna nowosc, wiec czym sie tak podniecacie?
odpowiedź
User
zbyszko
Wlasnie. widze ze towarzystwo jest przekonane ze spadki GW to zmiana ideologiczna. A to po prostu kryzys printu nalozony z ekonomicznym. Zrozumcie to zwolennicy Antoniego i Jaroslawa Zbawa.
odpowiedź