Cyfrowy Polsat dokupił 23,5 proc. akcji Netii

Cyfrowy Polsat kupił łącznie 78.989.066 akcji Netii, zwiększając zaangażowanie w spółkę do ok. 97,82 proc. - podała Netia w komunikacie.

tw/pap
tw/pap
Udostępnij artykuł:

23 czerwca Cyfrowy Polsat zaprosił do składania ofert sprzedaży 47.667.885 akcji Netii, stanowiących 14,2 proc. kapitału spółki, po 7 zł za sztukę. Potem zwiększył do 86,3 mln zł liczbę akcji Netii, które akcjonariusze mogli sprzedać w ramach ogłoszonego zaproszenia. Cena zakupu wynosiła 7 zł za akcję.

Wcześniej Cyfrowy Polsat miał 74,29 proc. walorów Netii.

W minionym tygodniu na walnym zgromadzeniu grupa mniejszościowych akcjonariuszy chciała, żeby Netia z zeszłorocznego zysku wypłaciła dywidendę, ale wniosek został odrzucony głosami Cyfrowego Polsatu, który zdecydował, że zysk trafi na kapitał zapasowy.

W drugiej połowie grudnia Cyfrowy Polsat ogłosił wezwanie na wszystkie pozostałe walory spółki, zaproponował 4,80 zł za sztukę, co dawało wycenę całego pakietu w wysokości 548 mln zł. Do sprzedaży zapisali się posiadacze jedynie 84,9 tys. walorów Netii stanowiących 0,02 proc. jej kapitału.

Rekordowa dywidenda od Cyfrowego Polsatu

W pierwszym kwartale br. grupa Cyfrowy Polsat, do której oprócz Polkomtelu należą m.in. Telewizja Polsat, Eleven Sports, Grupa Interia i większościowy pakiet akcji Netii, zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 4,9 proc. do 2,99 mld zł i zysku netto ze 183,8 do 390,4 mln zł. Każdy abonent płacił firmie średnio 90,5 zł miesięcznie, o 6 proc. więcej niż rok wcześniej.

W minionym tygodniu walne zgromadzenie Cyfrowego Polsatu zdecydowało, że spółka w dwóch transzach wypłaci rekordową w swojej historii dywidendę - 767,5 mln zł, po 1,20 zł na akcję. Nowymi członkami rady nadzorczej firmy zostali jej większościowy akcjonariusz Zygmunt Solorz, jej były prezes Tobias Solorz, prawnik Jarosław Grzesiak i rektor UW Alojzy Nowak.

Z kolei grupa Netia w pierwszym kwartale br. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 0,4 proc. do 324,29 mln zł i zysku netto z 13,41 do 13,52 mln zł. W segmencie B2C znacząco wzrosła sprzedaż usług telewizji, internetu szerokopasmowego i mobilnych, a coraz mniej popularna jest telefonia stacjonarna.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Republika odkrywa gwiazdy "Wystrzałowego sylwestra". Kto poprowadzi koncert?

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

Transmisja Oscarów przenosi się na YouTube. Epokowa zmiana

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

"Efekt Australii"? Meta wprowadzi nową metodę weryfikacji wieku

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Iga Świątek najlepsza w plebiscycie Interii i Polsatu Sport

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie
Materiał reklamowy

Rift Legends po pierwszym roku działalności. Wyjątkowe możliwości reklamowe w polskim esporcie

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK

Gloria Adamek w zespole agencji OBTK