SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Rzeczpospolita” i „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” liderami sprzedaży e-wydań

W sierpniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w sierpniu 2018 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 10 959 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 2,27 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 908 egz., o 0,93 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Podium uzupełnia „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 5,80 proc. do 3 614 egz.

Na kolejnym miejscu ze średnim wynikiem na poziomie 1 813 egz. znalazła się „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media). Tytuł ten pochwalić się mógł wzrostem wynoszącym 4,32 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 15,41 proc. do 302 egz., zanotowała z kolei „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Tytuł ten w rankingu zajął siódmą lokatę.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu 2018 roku należała do „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM), który awansował z 18. lokaty. Jego wynik wyniósł 835  egz., po wzroście o 1225,40 proc.

Drugie miejsce zajął „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa), będący rok wcześniej liderem. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 667 egz., po spadku o 28,36 proc.

Podium uzupełnia „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 193,61 proc. do 643 egz. Awansował on z ósmej lokaty.

Największym wzrostem - o 1833,33 proc. do 406 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Lubelski” (również Polska Press Grupa). Tytuł ten w zestawieniu był 5., po awansie z 21. lokaty.

Z kolei najwięcej straciła „Nowa Trybuna Opolska” (Pro Media), która w rankingu spadła z miejsca 5. na 21. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 71,54 proc. i ostatecznie wyniósł 70 egz.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” liderami sprzedaży e-wydań

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Al
Wiatygodnosc Gremi Media jest niewielka, wiec te dane o 10000 moga tez byc naciagane.
odpowiedź