SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

DDB Warszawa bez dywidendy, 15 mln zł zysku zostaje w agencji

Udziałowcy agencji reklamowej DDB Warszawa (70 proc. jej kapitału ma spółka zależna koncernu Omnicom Group) postanowili, że 14,97 mln zł zysku netto zasili fundusz rezerwowy spółki.

Od lewej: Paweł Kastory i Szymon GutkowskiArticle

Walne zgromadzenie wspólników DDB Warszawa zatwierdzające działalność agencji w 2021 roku odbyło się dopiero pod koniec ub.r.

70 proc. udziałów agencji należy do spółki DHE Regional wchodzącej w skład koncernu marketingowego Omnicom Group. Natomiast po 15 proc. udziałów mają współzałożyciele i wieloletni menedżerowie agencji: prezes Paweł Kastory i członek zarządu Szymon Gutkowski.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Poprzednio DDB Warszawa wypłaciła dywidendę pod koniec 2021 roku: z 14,31 mln zł zysku netto osiągniętego przed rokiem przekazała udziałowcom 9,31 mln zł, a 5 mln zł przeznaczyła na fundusz rezerwowy. Rok wcześniej cały zysk netto (10,9 mln zł) zasiliło fundusz rezerwowy, a w przypadku zysku z 2018 roku na ten fundusz trafiło 9 mln zł, a 3,76 mln zł wypłacono udziałowcom.

Na koniec 2021 roku kapitał własny agencji wynosił 25,62 mln zł, wobec 20,3 mln zł rok wcześniej.

DDB Warszawa: 12,9 mln zł z dywidendy, wpływy 7 proc. w górę

Jak opisywaliśmy szczegółowo jesienią ub.r., DDB Warszawa w 2021 roku w ujęciu jednostkowym osiągnęła wzrost przychodów o 6,8 proc. do 104,12 mln zł. Wpływy agencji z kraju zwiększyły się z 93,29 do 101,37 mln zł, te z zagranicy zmalały z 4,18 do 2,75 mln zł, a przychody od innych spółek z koncernu Omnicom Group spadły z 7,89 do 6,12 mln zł.

Wśród głównych klientów DDB Warszawa były sieć gastronomiczna McDonald’s, operator telekomunikacyjny T-Mobile Polska, marka produktów antykoncepcyjnych Durex i sieć sklepów Intermarché.

W połowie ub.r. agencja pozyskała obsługę reklamową eobuwia, natomiast pod koniec roku straciła na rzecz PZL obsługę T-Mobile.

Koszty operacyjne DDB Warszawa zwiększyły się w 2021 roku o 6,7 proc. - z 94,96 do 101,35 mln zł, z czego wydatki na usługi obce - z 83,11 do 89,31 mln zł, a na wynagrodzenia - z 9,32 do 9,35 mln zł. Agencja zatrudniała średnio 75 pracowników.

Na poziomie sprzedażowym zysk wzrósł z 2,5 do 2,77 mln zł, a na poziomie operacyjnym zmalał z 2,97 do 2,77 mln zł. Natomiast pozostałe wyniki rentowności rokrocznie poprawiają dywidendy od spółek zależnych - agencja ma po 70 proc. udziałów w agencjach mediowych Omnicom Media Group, OMD, Media Data Mind i OmniConsole, 100 proc. udziałów w DDC, 85 proc. w Gutenberg Networks, 48 proc. w BNA i 4 proc. w Corporate Profiles Consulting.

Suma dywidend zwiększyła się z 11,96 do 12,82 mln zł, dzięki czemu zysk netto wzrósł z 14,31 do 14,97 mln zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r. Kwoty w tys. zł

Dołącz do dyskusji: DDB Warszawa bez dywidendy, 15 mln zł zysku zostaje w agencji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl