Dentsu Polska z narzędziem do mierzenia śladu węglowego kampanii

Dentsu Polska wprowadza Media Carbon Calculator - narzędzie, które pozwala firmom na precyzyjne obliczanie i zarządzanie śladem węglowym kampanii mediowych. Umożliwia monitorowanie emisji gazów cieplarnianych w czasie rzeczywistym, wspierając firmy w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Dentsu Polska z narzędziem do mierzenia śladu węglowego kampanii

– Media Carbon Calculator to innowacyjne narzędzie, które pomaga naszym klientom sprostać wymogom raportowania niefinansowego oraz unijnym regulacjom, jednocześnie wspierając ich w skutecznym ograniczaniu emisji związanych z kampaniami mediowymi. Jesteśmy przekonani, że jego wprowadzenie wzbogaci naszą ofertę, czyniąc ją bardziej kompleksową, a naszym klientom pomoże realnie ograniczyć ślad węglowy w prowadzonych kampaniach mediowych – mówi Igor Ruczyński, integrated media and data solutions director w dentsu Polska.

Od 2025 roku, zgodnie z dyrektywą UE Corporate Sustainability Reporting Directive, największe firmy są zobowiązane do raportowania danych niefinansowych, w tym wpływu na środowisko, co obejmuje emisje związane z działaniami marketingowymi.

Media Carbon Calculator, rozwijane przez dentsu od 2021 roku, opiera się na standardzie GHG Protocol i pozwala na monitorowanie emisji kampanii mediowych zaliczanych do trzeciej kategorii emisji przedsiębiorstw (wszystkie emisje niebezpośrednie, tj. niezwiązane z podstawową działalnością przedsiębiorstwa, z wyłączeniem zakupu energii). Narzędzie mierzy emisje we wszystkich kanałach komunikacyjnych, umożliwiając ich skuteczne zarządzanie.

Zredukować ślad węglowy o blisko połowę

Wprowadzenie Media Carbon Calculator wspiera jeden z głównych celów dentsu – redukcję emisji z kampanii mediowych o 46 proc. do 2030 roku. W 2025 roku narzędzie zyska moduł do planowania kampanii z uwzględnieniem szacowanego śladu węglowego, co pozwoli firmom jeszcze lepiej zarządzać emisjami.

- Świadome zarządzanie emisjami staje się kluczowym elementem strategii biznesowych. Dzięki Media Carbon Calculator firmy mogą monitorować ślad węglowy z kampanii i na tej podstawie wdrażać strategie redukowania negatywnego wpływu na środowisko, budując przewagę konkurencyjną w zgodzie z rosnącymi oczekiwaniami rynkowymi – komentuje Małgorzata Niska, head of media strategy, dentsu Polska.

Dentsu Polska oferuje również usługę Carbon Reduction Roadmap, która pomaga firmom opracować strategie redukcji emisji z kampanii mediowych, dostosowując je do regulacji i celów zrównoważonego rozwoju. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"