Disney+ wyprzedzi Netfliksa? 1,6 mld subskrypcji serwisów SVoD w 2026 roku

Z analizy Digital TV Research wynika, że liczba globalnych subskrypcji SVoD wzrośnie o 491 milionów w latach 2021-2026. Tym samym z płatnych serwisów streamingowych za pięć lat będzie korzystać 1,64 mld osób.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Disney+ wyprzedzi Netfliksa? 1,6 mld subskrypcji serwisów SVoD w 2026 roku

Gdyby każdy z serwisów oferowanych w modelu SVoD posiadał tylko jedną subskrypcję, to ich liczba w 2026 roku wystarczyłaby dla co piątego mieszkańca Ziemi. Wielu użytkowników wykupuje jednak dostęp do kilku platform jednocześnie. Tylko w Chinach i Stanach Zjednoczonych za 5 lat będzie mieszkać 49 proc. klientów płatnych serwisów streamingowych. Obecnie to 56 proc., bo tego typu usługi najczęściej debiutują w USA. W najbliższych latach zyskają popularność w wielu innych krajach.

grafika


Disney+ wyprzedzi Netflixa?

Z prognozy wynika, że światowym liderem platform streamingowych będzie w 2026 roku Disney+ z 284,2 mln użytkowników. Netflix będzie miał ich 270,7 mln. Kolejne miejsca zajmą: Amazon Prime Video (243,4 mln), HBO Max (76,3 mln) i Apple TV+ (35,6 mln). Disney+ ma pozyskać aż 141 mln użytkowników, a Netflix 53 mln. Aż 43 proc. subskrybentów Disney+ ma pochodzić z Azji, a platforma pozyska ich pod marką Hotstar w 13 krajach regionu.

Obecnie Netflix ma 209 mln użytkowników, Amazon Prime Video 200 mln, a Disney+ 110 mln. Ta ostatnia platforma dopiero w przyszłym roku zadebiutuje w Polsce i na wielu innych rynkach.  Na 2022 rok zapowiadany też jest debiut serwisu HBO Max. Apple TV+ nie zdradza liczby subskrybentów, ale wiadomo, że to mniej niż 20 mln.

Dobre prognozy dla pozostałych serwisów

Aż 377 mln użytkowników korzystać będzie z oferty innych serwisów. Wśród nich znajdą się zapewne lokalni gracze, tacy jak Player i Polsat Box Go, a także marki obecne tylko w niektórych regionach. To chociażby Viaplay, który działa w Skandynawii, krajach bałtyckich, Polsce, a wkrótce trafi także do Holandii, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Holandii. W przyszłym roku w Europie ma wystartować także platforma SkyShowtime.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa