SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Fani domagają się konkretnej daty startu Disney+ w Polsce, a koncern milczy

W tym tygodniuo fani Disneya zorganizowali na portalu społecznościowym Twitter akcję, w której domagali się startu w naszym kraju uruchomienia platformy streamingowej Disney+. Amerykański koncern w tej sprawie konsekwentnie jednak milczy.

W okolicach południa we wtorek hasztag "#chcemyDisneyPluswPolsce" znalazł się na szczycie trendów na Twitterze. - 567 dni. Tyle polscy fani oraz potencjalni widzowie już czekają na jakiekolwiek informacje dotyczące startu platformy streamingowej Disney+ w Polsce. Między 12 listopada (amerykański start Disney+) a 1 czerwca 2021 wydarzyło się dużo rzeczy, ale jedna się nie zmienia - wszyscy czekamy na start platformy Disney+ w naszym kraju. Dlatego ten dzień przeznaczamy na wyrażenie naszych próśb, za pomocą najbardziej dostępnych metod - czytamy w apelu internautów.

Internauci chcą poznać datę startu platformy streamingowej

- Każdy może dołączyć. Wyraźcie swoje oczekiwanie w mediach społecznościowych, na przykład opisując to co chcielibyście obejrzeć na Disney+. Użyjcie jednego z hasztagów #releaseDisneyPlusinPoland lub #chcemyDisneyPluswPolsce. Oznaczcie któryś z oficjalnych profili Disneya. Oczywiście to wszystko zachowując kulturę oraz szacunek dla drugiego człowieka. Fani Disneya, Marvela czy Star Wars są cierpliwi, ale potrzebujemy chociaż daty premiery platformy w Polsce - dodają internauci.

Disney milczy w sprawie Disney+ i zamknięcia kanałów w Polsce

Portal Wirtualnemedia.pl już kilka dni temu poprosił Disneya o informacje dotyczące platformy streamingowej Disney+. Polski oddział koncernu i amerykańska centrala w tej sprawie jednak konsekwentnie milczą.

Od kilku miesięcy nieoficjalnie mówi się, że do debiutu może dojść jeszcze w tym roku. Niedawno Disney zdradził, że w najbliższym czasie blisko 100 kanałów z nim związanych zakończy nadawanie.

W Polsce z firmą są związane: Disney Chanel, Disney xD, Disney Junior, Fox, Fox Comedy, National Geographic Channel, Nat Geo Wild i Nat Geo People. Również w tej sprawie brak deklaracji dotyczących naszego rynku, a sprawa już wywołuje niepokój wśród platform cyfrowych i sieci kablowych.

Zniknięcie kanałów Fox, a może zmiana nazwy na Star?

Nie na wszystkich rynkach Disney zdecydował się wycofać swoje kanały tematyczne. Chociażby w Ameryce Łacińskiej filmowo-serialową markę Fox zastąpiła marka Star. Do zmian doszło w lutym 2021 roku. Działają tam więc Star Channel (zastąpił Fox), Star Life (zastąpił nieobecny już w Polsce Fox Life) i Star Hits, Star Hits 2, Star Action, Star Comedy i Star Fun. Marka Fox przestała być używana, aby uniknąć nieporozumień na rynku i nie mylić nadawcy z amerykańskim Foksem.

Operatorzy płatnej telewizji nic nie wiedzą o planach Disneya

Rzecznicy Canal+, Cyfrowego Polsatu, Vectry i UPC Polska, z którymi rozmawialiśmy nic nie wiedzą o planach Disneya dotyczących Polski. Przekonują, że nikt nie konsultował z nimi wycofania kanałów, a z amerykańskim koncernem często łączą ich długoterminowe umowy. To operatorzy płatnej telewizji i Netflix mogą stracić najwięcej po pojawieniu się platformy streamingowej. Disney wycofał już z Wielkiej Brytanii kanały dziecięce, a za chwilę taki sam los czeka filmowo-serialową markę Fox. Do likwidacji większości stacji tematycznych koncernu dojdzie też w Azji Południowo-Wschodniej. 

"Branżowe trzęsienie ziemi" 

Disney uruchamiając Disney+ stawia na bezpośredni kontakt z fanami, co z pewnością przełoży się na słabsze zainteresowanie ofertą operatorów płatnej telewizji. Będzie bowiem rywalizował z dotychczasowymi partnerami biznesowymi.

- Wycofanie 100 kanałów Disneya z globalnej oferty płatnej telewizji to branżowe trzęsienie ziemi i znak nadchodzących czasów. Zamykanie konkretnych kanałów będzie uzależnione od sytuacji na danym rynku, oraz od obowiązujących - często długoterminowych - umów. Polska jest dość konserwatywnym rynkiem telewizyjnym jeżeli chodzi o preferencje widzów, można więc przyjąć że będzie to proces rozłożony w czasie - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marek Sowa, współwłaściciel i przewodniczący rady nadzorczej Golf Channel Polska.

Serwis Disney+ wystartował w listopadzie 2019 r. W bibliotece ma seriale, firmy i programy wyprodukowane m.in. przez Walt Disney Studios i Walt Disney Television oraz tytuły pod markami Marvel, National Geographic, Pixar i Star Wars.

Obecnie Disney+ jest dostępny m.in. w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Puerto Rico, Belgii, Danii, Finlandii, Islandii, Luksemburgu, Norwegii, Szwecji, Portugalii, Austrii, Francji, Hiszpanii, Indiach, Indonezji, Irlandii, Japonii, Monako, Niemczech, Wielkiej Brytanii i Włoszech.

Na razie wciąż nie wiadomo kiedy platforma ma zadebiutować na polskim rynku, nieoficjalnie mówi się o wrześniu 2021 r.

Dołącz do dyskusji: Fani domagają się konkretnej daty startu Disney+ w Polsce, a koncern milczy

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kolis
Polacy są jacy są i się im nie opłaca tu wchodzić za szybko. Belgia, w której jest 11 mln ludzi ma już od prawie roku. Jest ich 1/3 tego co nas, ale i tak bardziej się tam opłaca Disneyowi. U nas jak wejdą to zaraz będą kombinatorzy jak by tu obejść system i mieć za darmo.
odpowiedź
User
Babeczki
Nikomu Disney LPG+ nie potrzebny.
odpowiedź
User
AW
Dla Disneya Polska to nadal reżim komunistyczny!!!
odpowiedź