SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dobry hosting to podstawa!!!

Głośno było ostatnio w polskim internecie o podmianie strony Cisco Poland. Felieton Hirka Wrony.

Proszę spojrzeć jak wyglądała strona tego informatycznego potentata przed:

  

i po włamaniu

 

Serwis był hostowany przez firmą z Katowic Intellinet Sp. z o.o. Kiedy o sprawie zrobiło się głośno, okazało się, że firma hostująca Cisco Systems nie ma własnego serwisu internetowego!!!! Przy wyborze providera po prostu w Cisco zaoszczędzono!

Wybór providera internetowego nie zawsze jest łatwy.  Zaprezentowany niżej zbiór kryteriów pomoże nam wybrać tego właściwego, który spełni wymogi narzucone przez naszą działalność:

- Orientacja
Dostawcy usług internetowych dzielą się na tych, którzy zajmują się klientami indywidualnymi i tych, którzy zapewniają rozwiązania internetowe w biznesie. Poszukując providera musimy upewnić się, że będąc przedsiębiorstwem nie zwrócimy
się do providera usług dla klientów indywidualnych.

- Jakość usług
Przy założeniu, że Internet ma grać kluczową rolę w działaniach biznesowych, należy wybrać providera niezawodnego, dostępnego oraz zapewniającego najwyższą wydajność. Co to wszystko znaczy?
Niezawodność - Internet składa się z wielu sieci, które są ze sobą połączone. Provider Internetu jest zaledwie składnikiem pewnej całości, ale właśnie za jego pośrednictwem odbywa się cały "traffic" danego klienta. Należy wybierać providera, który posiada zapasowy sprzęt we wszystkich koncentratorach przełączających oraz zapasowe łącza w sieci szkieletowej, żeby żadna usterka nie mogła uniemożliwić pracy całego systemu. Sprawność działania Centrum Zarządzania Siecią jest
elementem kluczowym, dlatego musi być wyposażona w urządzenia UPS (podtrzymujące zasilanie) oraz odrębny generator prądu.
Dostępność - kryterium to odnosi się do łatwości dostępu do sieci i przekazywania jej informacji. Najlepsze jest połączenie Frame Relay, czyli tzw. pakietowa sieć transmisyjna z przełączaniem ramek opierająca się na światłowodach.
Wydajność - klienci, pracownicy, dilerzy, partnerzy biznesowi… wszyscy Ci ludzie komunikują się z daną firmą poprzez jej łącze internetowe. Sieć musi działać szybko i mieć dużą przepustowość. Wydajność działania sieci można sprawdzić analizując jej schemat. Należy zwrócić uwagę na szybkość sieci szkieletowej (maksymalnie 45 Mbps), szybkość, z którą duże węzły (nodes) łączą się z siecią szkieletową (zaleca się 10 Mbps lub więcej) oraz szybkość, z jaką mniejsze węzły łączą się z siecią szkieletową. Szybka sieć szkieletowa zapewnia minimalne opóźnienia w funkcjonowaniu sieci i pozwala na przesyłanie dużych plików multimedialnych.

- Punkty obecności
Krótko mówiąc, im bliżej punktu obecności sieci (POP) się znajdujemy, tym taniej jest się do sieci podłączyć. Dlatego też najlepiej jest wybierać providera, który ma dużą ilość punktów obecności. Ważny jest również, w jaki sposób provider łączy się z innymi składnikami Sieci. Najlepiej jest, jeśli posiada on bezpośrednie połączenia z innymi składnikami sieci w kraju i poza jego granicami.

- Spektrum działania
Potrzeby jednej firmy mogą być bardzo zróżnicowane. Najrozsądniej jest wybrać wszechstronnego providera, który sprosta różnym zapotrzebowaniom klienta. Należy zwrócić uwagę, czy provider zapewnia stały i szybki dostęp do zasobów, włączając w to T-1 i T-3.

- Bezpieczeństwo
Należy wybierać providera, który sprosta zapotrzebowaniom klienta odnośnie bezpieczeństwa zasobów na różnych płaszczyznach. Niektóre aplikacje nie wymagają zabezpieczeń, inne z kolei mogą potrzebować firewalla, szyfrowania, autoryzacji lub kombinacji wymienionych zabezpieczeń. Dostawca internetowy powinien zapewnić każdą z wymienionych form zabezpieczenia danych, służyć radą przy wyborze rodzaju zabezpieczenia jak również pomagać kształtować politykę zabezpieczania danych danej firmy.

- Kompleksowe tworzenie sieci
Strona internetowa jest bezcennym składnikiem strategii działalności firmy. Provider Internetu powinien być w stanie w całości zaprojektować i utrzymywać zaawansowaną stronę internetową opierając się na treści dostarczonej przez klienta.

- Łatwy wybór nazwy domeny
Nazwa domeny jest wizytówką firmy. Provider musi dopilnować, by była ona zgodna z polityką i wizerunkiem firmy oraz nie wywołująca skojarzeń z nazwą providera.
 
- Wsparcie
Centrum Zarządzania Siecią musi działać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku, odpowiadać na telefony i być w stanie odpowiedzieć na każde pytanie klienta.

- Doświadczenie
Ważne jest staż, jaki ma dany provider na rynku usług. Czy dostarczanie Internetu jest jego podstawową działalnością, czy jedną z wielu? Ilu posiada klientów? Jaki jest stopień zadowolenia jego klientów? Należy wybierać doświadczonych, uznanych providerów z długoletnią praktyką na rynku usług internetowych.

- Koszt
Oczywistym jest fakt, że przy wyborze providera usług internetowych będziemy kierować się jego ceną. Nie należy jednak wybierać najtańszych providerów, ponieważ utrzymują oni niskie ceny usług kosztem gorszej jakości połączeń i słabej obsługi klienta. Najlepiej jest porównać oferty cenowe wszystkich dostępnych providerów Internetu i wybrać taką, która równa się średniej cenie za usługi providerskie.

Można oczywiście nie stosować się do powyższych zasad, ale może się to skończyć nienajlepiej...

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Dobry hosting to podstawa!!!

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl