SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Duży spadek „Shape”, „Glamour” i „Twojego Stylu” w I kwartale 2016. Tylko „Uroda Życia” na plusie (infografika)

W I kwartale br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród miesięczników luksusowych i shoppingowych znalazł się „Twój Styl”. Jedynym wzrostem pochwalić się mogła „Uroda Życia”, a najwięcej stracił „Shape”.

Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w I kwartale 2016 roku wyniosła 169 378 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W porównaniu do I kwartału 2015 roku pismo to zanotowało stratę o 16,24 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem było „Avanti” (Agora), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 91 529 egz., po spadku o 0,94 proc.

Trzecia pozycja należała do magazynu „Women’s Health” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był siódmy. Jego średni wynik sprzedażowy, po spadku o 0,82 proc., uplasował się na poziomie 78 876 egz.

Oczko niżej uplasowała się „Uroda Życia” (Edipresse Polska), która zanotowała jedyny wzrost w zestawieniu. Jej sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 7,59 proc. do 72 887 egz., a tytuł ten na czwarte miejsce awansował z dziewiątego.

Warto dodać, że lutowe wydanie „Urody Życia” ukazało się w promocyjnej cenie 2,99 zł, podczas gdy standardowa cena tego pisma wynosi 7,99 zł. Sprzedało się ono w liczbie 109 857 egz.

Z kolei najwięcej - 48,82 proc. - stracił miesięcznik „Shape” (Marquard Media Polska), którego wynik wyniósł 11 868 egz. W zestawieniu spadł on z miejsca 15. na 17. - ostatnie.

Wirtualnemedia.pl

I kwartał

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Twój Styl

289 798

171 434

169 378

289 963

203 780

202 228

-16,24%

Avanti

160 040

91 878

91 529

165 028

92 747

92 397

-0,94%

Women’s Health

135 315

78 876

78 876

155 500

79 525

79 525

-0,82%

Uroda Życia

132 232

89 003

72 887

179 829

67 743

67 743

7,59%

Pani

134 988

67 433

67 266

138 321

72 718

72 535

-7,26%

Zwierciadło

135 332

65 211

65 211

142 667

76 286

75 952

-14,14%

Wysokie Obcasy Extra

132 000

71 457

65 130

136 333

73 016

65 791

-1,00%

Joy

150 983

65 681

64 681

154 667

78 830

78 830

-17,95%

Cosmopolitan

149 989

59 432

59 432

160 000

76 287

76 267

-22,07%

Be Active. Dietetyka & Fitness

116 400

53 896

53 896

-

-

-

-

Hot Moda & Shopping

109 483

50 681

50 681

125 000

56 143

56 123

-9,70%

Elle

100 633

51 555

49 268

103 667

51 575

49 575

-0,62%

Grazia

115 974

49 137

48 937

-

-

-

-

Glamour

121 500

43 395

43 175

119 621

69 267

69 267

-37,67%

In Style - Edycja Polska

85 300

34 580

34 360

85 000

40 248

40 248

-14,63%

Harpers Bazaar

56 499

27 146

27 046

65 000

30 350

30 275

-10,67%

Shape

29 995

11 868

11 868

44 333

23 191

23 191

-48,82%

W marcu 2016 roku liderem również był „Twój Styl”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2015 roku zmniejszyła się o 23,92 proc. do 160 065 egz.

Drugie miejsce zajął magazyn „Avanti”, którego wynik sprzedażowy wyniósł 123 619 egz., po wzroście o 1,53 proc. Podium uzupełnia „Women’s Health”, który przed rokiem był szósty (68 711 egz., w dół o 13,60 proc.).

Największym wzrostem pochwalić się mógł tutaj magazyn „Elle” (Grupa Burda) - było to 6,45 proc. do 53 564 egz.

Również i w tym ujęciu największą stratę - wynoszącą 54,88 proc. do 12 561 egz. - odnotował „Shape”.

Wirtualnemedia.pl

marzec

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Twój Styl

289 985

162 407

160 065

289 956

211 748

210 395

-23,92%

Avanti

190 120

123 955

123 619

199 985

122 110

121 760

1,53%

Women’s Health

130 500

68 711

68 711

155 500

79 525

79 525

-13,60%

Pani

134 994

68 093

67 893

134 996

65 804

65 604

3,49%

Cosmopolitan

149 984

65 869

65 869

160 000

84 309

84 309

-21,87%

Joy

149 984

66 732

65 232

155 000

87 187

87 187

-25,18%

Wysokie Obcasy Extra

124 000

69 170

64 550

153 000

75 982

67 857

-4,87%

Zwierciadło

134 995

60 511

60 511

135 000

83 937

82 937

-27,04%

Uroda Życia

122 740

72 128

58 093

175 000

62 107

62 107

-6,46%

Hot Moda

111 976

53 745

53 745

130 000

59 842

59 842

-10,19%

Elle

100 000

55 784

53 564

106 000

52 319

50 319

6,45%

Be Active. Dietetyka & Fitness

103 000

49 109

49 109

-

-

-

-

Grazia

111 992

49 264

49 064

-

-

-

-

Glamour

111 000

37 460

37 240

119 937

74 247

74 247

-49,84%

In Style - Edycja Polska

84 000

33 517

33 297

85 000

39 663

39 663

-16,05%

Harpers Bazaar

52 999

23 457

23 257

60 000

25 843

25 843

-10,01%

Shape

29 996

12 561

12 561

55 000

27 840

27 840

-54,88%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: Duży spadek „Shape”, „Glamour” i „Twojego Stylu” w I kwartale 2016. Tylko „Uroda Życia” na plusie (infografika)

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Fahóra
W Shape to chyba nowa rzeczniczka TVPiS, redaktorak Łobodzinska pracowała ????
oj to marnie wroże tegmu Shapowi
odpowiedź
User
jg
piękny zjazd tych głupkowatych pisemek
odpowiedź