Dyrektorzy marketingu zwiększają inwestycje w sztuczną inteligencję

Chociaż nadal istnieją obawy dotyczące roli generatywnej sztucznej inteligencji w marketingu, 83 proc. dyrektorów ds. marketingu wyraziło optymizm co do tej technologii, co stanowi wzrost o pięć punktów procentowych w porównaniu z rokiem poprzednim – wynika z raportu Boston Consulting Group (BCG).  Chcą w nią zainwestować co najmniej 10 mln dolarów w ciągu najbliższych trzech lat.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Dyrektorzy marketingu zwiększają inwestycje w sztuczną inteligencję
fot. Unsplash

Sztuczna inteligencja przeszła drogę od czegoś, z czego można eksperymentować i bawić się nią, do czegoś, co staje się podstawą, wbudowaną częścią coraz większej liczby procesów marketingowych – powiedział David Edelman, starszy doradca BCG.

W miarę jak generatywna sztuczna inteligencja staje się coraz większą częścią branży marketingowej, poglądy dyrektorów ds. marketingu na tę technologię uległy zmianie. Od 2023 r. większość CMO wyraziła optymizm co do tej technologii - ich liczba wzrosła z 74 proc. w 2023 r. do 83 proc. w 2025 r. W tym samym okresie uczucie niepokoju i zmartwienia związane z generatywną sztuczną inteligencją spadło o 23 punkty proc., z 46 proc. do 23 proc. Tylko 8 proc. ankietowanych jest za całkowitym odrzuceniem AI w marketingu. 

grafika

68 proc. respondentów już wdraża lub planuje wdrożyć generowanie filmów w stylu akcji na żywo bez udziału ludzi. Ten sam odsetek respondentów już korzysta lub planuje używać sztucznej inteligencji do pomocy w ulepszaniu wideo, takim jak edycja i uzupełnienia. Podczas gdy aplikacje wideo mogą być kolejnym obszarem zainteresowania, 91 proc. respondentów planuje wdrożyć lub wdroży sztuczną inteligencję, aby pomóc w tłumaczeniu tekstu.

Jednak chociaż generatywna sztuczna inteligencja pozwala na tworzenie znacznej ilości treści w ułamku czasu niż było to wcześniej możliwe, niekoniecznie oznacza to, że marketerzy powinni znacznie zwiększyć produkcję, ponieważ sama ilość treści może zniechęcić konsumentów.

Raport BCG " How CMOs Are Scaling GenAI in Turbulent Times" opiera się na globalnym badaniu przeprowadzonym wśród 200 CMO w kwietniu i maju br. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lara Gessler nagrała podcast do kampanii "Kocham żłobek". Ze wsparciem z ministerstwa

Lara Gessler nagrała podcast do kampanii "Kocham żłobek". Ze wsparciem z ministerstwa

Jest wyrok w sprawie Janoszek kontra Stanowski i Kanał Sportowy [TYLKO U NAS]

Jest wyrok w sprawie Janoszek kontra Stanowski i Kanał Sportowy [TYLKO U NAS]

Mazurek i Stanowski kpią z Wysockiej-Schnepf po decyzji sądu

Mazurek i Stanowski kpią z Wysockiej-Schnepf po decyzji sądu

SkyShowtime wprowadzi do oferty kanały internetowe

SkyShowtime wprowadzi do oferty kanały internetowe

Od nadpobudliwego CEO Big Techu do PR-owej wpadki. Jak jeden wywiad zachwiał firmą

Od nadpobudliwego CEO Big Techu do PR-owej wpadki. Jak jeden wywiad zachwiał firmą

Jest decyzja TVP w sprawie udziału Polski w Eurowizji. "Dajemy szansę"

Jest decyzja TVP w sprawie udziału Polski w Eurowizji. "Dajemy szansę"