Dyrektorzy marketingu zwiększają inwestycje w sztuczną inteligencję

Chociaż nadal istnieją obawy dotyczące roli generatywnej sztucznej inteligencji w marketingu, 83 proc. dyrektorów ds. marketingu wyraziło optymizm co do tej technologii, co stanowi wzrost o pięć punktów procentowych w porównaniu z rokiem poprzednim – wynika z raportu Boston Consulting Group (BCG).  Chcą w nią zainwestować co najmniej 10 mln dolarów w ciągu najbliższych trzech lat.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Dyrektorzy marketingu zwiększają inwestycje w sztuczną inteligencję
fot. Unsplash

Sztuczna inteligencja przeszła drogę od czegoś, z czego można eksperymentować i bawić się nią, do czegoś, co staje się podstawą, wbudowaną częścią coraz większej liczby procesów marketingowych – powiedział David Edelman, starszy doradca BCG.

W miarę jak generatywna sztuczna inteligencja staje się coraz większą częścią branży marketingowej, poglądy dyrektorów ds. marketingu na tę technologię uległy zmianie. Od 2023 r. większość CMO wyraziła optymizm co do tej technologii - ich liczba wzrosła z 74 proc. w 2023 r. do 83 proc. w 2025 r. W tym samym okresie uczucie niepokoju i zmartwienia związane z generatywną sztuczną inteligencją spadło o 23 punkty proc., z 46 proc. do 23 proc. Tylko 8 proc. ankietowanych jest za całkowitym odrzuceniem AI w marketingu. 

grafika

68 proc. respondentów już wdraża lub planuje wdrożyć generowanie filmów w stylu akcji na żywo bez udziału ludzi. Ten sam odsetek respondentów już korzysta lub planuje używać sztucznej inteligencji do pomocy w ulepszaniu wideo, takim jak edycja i uzupełnienia. Podczas gdy aplikacje wideo mogą być kolejnym obszarem zainteresowania, 91 proc. respondentów planuje wdrożyć lub wdroży sztuczną inteligencję, aby pomóc w tłumaczeniu tekstu.

Jednak chociaż generatywna sztuczna inteligencja pozwala na tworzenie znacznej ilości treści w ułamku czasu niż było to wcześniej możliwe, niekoniecznie oznacza to, że marketerzy powinni znacznie zwiększyć produkcję, ponieważ sama ilość treści może zniechęcić konsumentów.

Raport BCG " How CMOs Are Scaling GenAI in Turbulent Times" opiera się na globalnym badaniu przeprowadzonym wśród 200 CMO w kwietniu i maju br. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Holding budowlany chce kupić dziennik od Polska Press. W grze były naczelny

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro

Jedna reklama, jedno pytanie i miliony wzruszeń. Wracamy do historii "Dziadka" z Allegro