SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań. „Puls Biznesu” wyprzedził „Gazetę Wyborczą”

Liderem sprzedaży wydań elektronicznych gazet codziennych w październiku 2013 roku był „Dziennik Gazeta Prawna”. Największy wzrost zanotował „Przegląd Sportowy”, z kolei najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.

„Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań. „Puls Biznesu” wyprzedził „Gazetę Wyborczą”

W październiku 2013 roku „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 247 egz. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej tytuł ten zyskał 20,01 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce należało do „Rzeczpospolitej” (Gremi Media) ze średnim wynikiem na poziomie 8 738 egz., czyli o 88,32 proc. większym niż rok wcześniej.

>>> „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się o 19,26 proc. do 2 303 egz.

Natomiast na czwartą lokatę spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 855 egz., po spadku o 7,53 proc.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 236,45 proc. zanotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu szóstym z wynikiem 360 egz. Rok wcześniej dziennik ten był siódmy.

Z kolei największy spadek odnotowała „Gazeta Polska Codziennie”, która spadła z miejsca piątego na siódme. Sprzedaż e-wydań tego tytułu zmniejszyła się bowiem o 17,35 proc. do 324 egz.

W październiku 2013 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była nim „Gazeta Wyborcza”, której wynik wyniósł 1 097 egz. (w porównaniu do października 2012 roku się nie zmienił).

Natomiast największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym aż 25,20 proc., pochwalić się mógł „Parkiet”.

ZKDP

październik

Wirtualnemedia.pl

2013

2012

Tytuł

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż mutacji cyfrowych

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż e-wydań

Sprzedaż mutacji cyfrowych

Sprzedaż ogółem

Dziennik Gazeta Prawna

9 247

0

49 439

7 705

0

52 806

Rzeczpospolita

8 738

0

62 785

4 640

0

74 775

Puls Biznesu

2 303

0

11 488

1 931

0

12 266

Gazeta Wyborcza

1 855

1 097

184 019

2 006

1 097

219 065

Parkiet Gazeta Giełdy

1123

0

4 456

354

0

4 058

Przegląd Sportowy

360

0

36 586

107

0

40 297

Gazeta Polska Codziennie

324

0

23 050

392

0

30 794

Fakt Gazeta Codzienna

217

0

324 260

83

0

349 231

Super Express

0

0

155 028

0

0

154 478


E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań. „Puls Biznesu” wyprzedził „Gazetę Wyborczą”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl