„Dziennik Gazeta Prawna” rozbuduje ofertę dostępu do płatnych treści

Infor Biznes planuje poszerzenie opcji płatnego dostępu do treści „Dziennika Gazety Prawnej” w internecie, z którego korzysta obecnie około 9 tys. prenumeratorów. - Pójdziemy w stronę zwiększenia liczby modeli subskrypcyjnych - zapowiada Paweł Nowacki, zastępca redaktor naczelnej „DGP”.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
„Dziennik Gazeta Prawna” rozbuduje ofertę dostępu do płatnych treści
fot. Shutterstock.com

W serwisach internetowych Infor Biznes jak Dziennik.pl, Gazetaprawna.pl, Forsal.pl i Prawnik.pl codziennie udostępnianych jest w całości około 10 proc. artykułów z drukowanej wersji „Dziennika Gazety Prawnej”. Pozostałe teksty pojawiają się w sieci jedynie w postaci zajawek, a w całości w internecie można je przeczytać, wykupując dostęp do e-wydań „DGP”.

-  Obecnie najtańsza prenumerata cyfrowa „DGP” to miesięczna w cenie 89,90 zł  - mówi Paweł Nowacki, zastępca redaktor naczelnej ds. serwisów internetowych i produktów elektronicznych. Półroczny dostęp kosztuje 475 zł, a roczny -895 zł (to ceny wraz z opcją przeglądania archiwum dziennika).

Spółka podaje, że ma obecnie około 9 tys. prenumeratorów e-wydań „DGP”, które są dostępne m.in. jako pliki pdf , epub czy mobi, ale też w wersjach na tablety i smartfony. Liczba ta jest raportowana w ZKDP jako średnia sprzedaż ogółem e-wydań.

 - To około 20 proc. całkowitej sprzedaży. Jesteśmy z tego zadowoleni, ale chcielibyśmy więcej - mówi Nowacki. Z danych ZKDP wynika, że w kwietniu br. średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Gazety Prawnej” wyniosła 43 636 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/newsweek-plus-ma-10-tys-uzytkownikow-ale-tylko-polowa-zaplacila-za-tresci ##

Oferta „Dziennika Gazety Prawnej” za paywallem nie obejmuje jednak możliwości kupowania dostępu do pojedynczych tekstów z „DGP”, ani nawet pojedynczych numerów gazety. - W przeszłości były takie możliwości, ale zmieniło się prawo konsumenckie. Pracujemy z prawnikami, by je przywrócić - mówi Nowacki, dodając jednak, że nie jest przesądzone, jak dokładnie wyglądać będzie nowa oferta.

- Nie powiem, czy pojawi się dostęp do jednego artykułu czy jakiegoś ich pakietu. Chcemy po prostu wprowadzić więcej możliwość subskrypcji - dodaje Paweł Nowacki. Mają się one pojawić w drugiej połowie tego roku.

Obecnie płatne treści za paywallem w sieci oferują także takie dzienniki jak m.in. „Gazeta Wyborcza”, „Rzeczpospolita”, „Parkiet” czy „Puls Biznesu”.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu