Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w lutym br. cennikowe przychody reklamowe gazet były o 8,6 proc. niższe niż rok wcześniej bez uwzględnienia autopromocji, a z autopromocją - o 7 proc. niższe. Natomiast nakłady na autopromocję wzrosły o 12,7 proc.
Wśród czołowych tytułów zdecydowanie największy spadek wpływów reklamowych w skali roku - wynoszący 35,9 proc. - zanotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). To kolejny miesiąc z rzędu, w którym „DGP” cennikowo zarabia z reklam ponad jedną trzecią mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegółowe dane ze stycznia). Z kolei przychody reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) spadły o 18,2 proc., „Gazety Wyborczej” (Agora) - o 12 proc., a „Rzeczpospolitej” (Presspublica) - o 5,3 proc.

Z drugiej strony „Super Expressu” (Murator) zarobił na reklamach 4 proc. więcej niż przed rokiem, a „Polska” (Polskapresse) - 8 proc. więcej. Większe wzrosty cennikowych wpływów reklamowych zanotowały bezpłatne gazety: „Metro” (Agora) - 14,7 proc., a „Echo Miasta” (Polskapresse) - 26,2 proc. Z kolei „Puls Biznes” (Bonnier Business Polska) zarobił z reklam 20,1 proc. więcej, a regionalna „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) - o 38,7 proc.











