SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

EBU: Oferta muzyczna Polskiego Radia w pierwszej piątce najpopularniejszych wśród europejskich rozgłośni publicznych

Europejska Unia Nadawców (EBU) ogłosiła statystyki międzynarodowej wymiany koncertowej w ubiegłym roku. Wynika z nich, że oferta muzyczna Polskiego Radia znajduje się w pierwszej piątce najpopularniejszych wśród europejskich radiofonii publicznych.

Pascale Labrie, fot. Polskie Radio Article

Według danych Europejskiej Unii Nadawców, koncerty udostępniane przez Polskie Radio zajmują piąte miejsce pod względem popularności na ponad 80 radiofonii, uwzględnionych w rankingu. Lepsza pod tym względem jest tylko oferta BBC oraz publicznych nadawców z Austrii i Niemiec. Produkcje muzyczne Polskiego Radia inni europejscy nadawcy wykorzystali 921 razy.
 
Najczęstszymi odbiorcami produkcji publicznej rozgłośni w 2018 roku były radiofonie z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Hiszpanii, Portugalii i Chin. W ubiegłym roku Polskie Radio udostępniło 111 koncertów do wymiany, które obejmują przede wszystkim muzykę klasyczną i jazzową.

- Polskie Radio zajmuje czołowe miejsce w Europie pod względem najchętniej zamawianych przez inne radiofonie ofert koncertowych - tłumaczy Pascale Labrie, kierująca departamentem muzyki EBU.

Pasma na podstawie oferty EBU

Udział w wymianie muzycznej to również możliwość poznania przez słuchaczy oferty innych rozgłośni publicznych, zrzeszonych w EBU. W ubiegłym roku Polskie Radio zamówiło koncerty innych nadawców 892 razy, zajmując pod tym względem pierwsze miejsce w rankingu.
 
Słuchacze Dwójki mogą zapoznać się z ofertą organizacji dzięki dwóm pasmom koncertowym oraz nocnej audycji Muzyczna Noc Euroradia. Od poniedziałku do piątku od 13.00 do 15.00 Program II Polskiego Radia proponuje ofertę muzyki live, a wieczorem – od 19.30 do 22.00 – koncerty symfoniczne, natomiast w soboty - operę. W nocy od 2.00 do 6.00 Dwójka uczestniczy w projekcie Notturno (Muzyczna Noc Euroradia) również można słuchać muzyki z oferty wszystkich stacji EBU.
 
Europejska Unia Nadawców działa na rzecz mediów publicznych, dążąc do utrzymania ich statusu na lokalnych i międzynarodowych rynkach. W jej skład wchodzi 117 organizacji medialnych z 56 krajów Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej, a dodatkowo 33 organizacje zrzeszone z Afryki, Azji, Oceanii i obu Ameryk.

W ub.r. wpływy Polskiego Radia z abonamentu rtv wzrosły o 20,3 proc. do 186,3 mln zł, a z reklam i sponsoringu - o 12,1 proc. do 67,77 mln zł. Dodatkowo publiczny nadawca dostał 46,5 mln zł rekompensaty abonamentowej z budżetu państwa. Szacunkowo osiągnął 18,5 mln zł zysku netto.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: EBU: Oferta muzyczna Polskiego Radia w pierwszej piątce najpopularniejszych wśród europejskich rozgłośni publicznych

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tak
I to jest moc publicznego radia. Brawo!
20 0
odpowiedź
User
anonim
I to jest moc publicznego radia. Brawo!
Szkoda tylko że poza dużymi miastami nie można z tej mocy korzystać, bo tylko Pr. 1 i Pr. 3 mają siec ogólnopolską, Pr. 2 za to nadawany jest z sieci pierdziawek małej mocy, i często nawet z anteną dachową jest problem z czystym odbiorem w stereo. No ale trzeba było z sześciu częstotliwości planu geneweskiego trzy udostępnić komercyjnym szczekaczkom... A wyobraziłby sobie ktoś żeby w Anglii BBC przekazało swoje częstotliwości nowo utworzonym komercyjnym tylko z racji tego, że dostali koncesję... W każdym cywilizowanym kraju, to komercyjni nadają z 1 kW pierdziawek, sieć wysokich mocy zajmuje radio publiczne, no ale u nas tak być nie może...
15 0
odpowiedź
User
Piotr
I to jest moc publicznego radia. Brawo!
Szkoda tylko że poza dużymi miastami nie można z tej mocy korzystać, bo tylko Pr. 1 i Pr. 3 mają siec ogólnopolską, Pr. 2 za to nadawany jest z sieci pierdziawek małej mocy, i często nawet z anteną dachową jest problem z czystym odbiorem w stereo. No ale trzeba było z sześciu częstotliwości planu geneweskiego trzy udostępnić komercyjnym szczekaczkom... A wyobraziłby sobie ktoś żeby w Anglii BBC przekazało swoje częstotliwości nowo utworzonym komercyjnym tylko z racji tego, że dostali koncesję... W każdym cywilizowanym kraju, to komercyjni nadają z 1 kW pierdziawek, sieć wysokich mocy zajmuje radio publiczne, no ale u nas tak być nie może...

Bez przesady, poza FM jest DAB+, jest też przede wszystkim internet - dostęp do oferty jest, i to ogólnoświatowy. Trzeba jeszcze chcieć posłuchać :-)
12 7
odpowiedź