SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Eksperci o fuzji o2 i WP: powstaje portal nr 1, zmieni się układ reklamowy

Połączenie Grupy o2 i Wirtualnej Polski zmieni nasz rynek internetowy, a potencjał nowego podmiotu pokażą już najbliższe miesiące. Dla Wirtualnemedia.pl komentują Rafał Oracz, Maciej Hazubski, Kamila Kownacka, Michał Wilczyński, Robert Bernaciak i Tomasz Dalach.

Article

W piątek na konferencji prasowej oficjalnie ogłoszono sfinalizowanie kupna Wirtualnej Polski od Orange przez Grupę o2 oraz fundusz Innova Capital. W skład zarządu nowo utworzonej Grupy Wirtualna Polska weszli założyciele o2, przedstawiciele Innova Capital oraz Łukasz Wejchert, który również został jej inwestorem (pisaliśmy o tym tu). Nowa firma ma skupić się przede wszystkim na takich obszarach działalności jak wideo, mobile, treści premium i e-commerce.
 
W opinii pytanych przez nas ekspertów, powstaje obecnie najbardziej  liczący się wydawca internetowy w Polsce, który zagrozi dotychczasowej pozycji Grupy Onet. - Bez wątpienia głównym celem połączenia O2 i WP jest doprowadzenie do zmiany struktury wydatków reklamy displayowej, w której do tej pory dominował Onet. Dotychczasowa pozycja Onetu wynikała z dwóch elementów, które obecnie utracił: pozycji lidera na rynku portali oraz wspólnej oferty korporacyjnej z TVN - zauważa Rafał Oracz, szef OMG.

Nowa sytuacja w opinii Kamili Kownackiej, managing director z OMD Digital, nie tylko wymusi na innych portalach rozważenie zmiany bądź lepszego dopasowania swojego contentu, ale także stanowić będzie atrakcyjny punkt wyjścia przy pozyskiwaniu budżetów reklamowych.

- Statystyki połączonych podmiotów szacowane przez nowych właścicieli to nawet ponad 17 mln użytkowników i 80 proc. zasięgu; dane te są dość optymistyczne, ale nawet zakładając wersję bardziej pesymistyczną w wyniku połączenia powstanie podmiot numer jeden wśród portali, konkurujący pod kątem zasięgu z Facebookiem czy YouTube’em. W poszczególnych kategoriach tematycznych pozycja nowego podmiotu również na pewno wzrośnie, zapewniając silniejszą pozycję konkurencyjną w walce o budżety reklamowe - uzasadnia Kownacka.

W opinii Roberta Bernaciaka, digital planning & buying directora w Havas Media, wyzwaniem dla nowego podmiotu będzie sprawne zintegrowanie biur reklamy o2 i WP, w celu zapewnienia płynności obsługi dotychczasowych klientów. - Przed zarządzającymi spore wyzwanie, aby tak poukładać na nowo zespoły obsługujące klientów, by nie straciły na swojej sprawności i znajomości oferty już połączonych portali - mówi Bernaciak.

Z kolei Michał Wilczyński ze Starcom Mediavest Group zwraca uwagę, jak szeroką ofertą reklamową dysponuje Grupa Wirtualna Polska. - Mamy teraz dwie strony główne portali, istotny potencjał wideo, mailingów i mobile’u. Duże zasoby reklamowe powstałe w wyniku połączenia się WP i o2 umożliwiają dotarcie do zróżnicowanych grup docelowych - ocenia.

Tomasz Dalach z Online Partners uważa, że powstanie Grupy WP przyczyni się do zaostrzenia konkurencji wśród portali horyzontalnych, i zastanawia się, jak w nowym układzie odnajdą się inne portale. - Wydaje się, że dla Gazety.pl i Interii sytuacja staje się nieco mniej komfortowa niż dotychczas. Natomiast Onet powinien powalczyć o odzyskanie miana portalu numer 1 w Polsce - prognozuje Dalach.

Połączenie Grupy o2 i Wirtualnej Polski komentują dla Wirtualnemedia.pl Rafał Oracz z OMG, Maciej Hazubski z IQ Partners, Kamila Kownacka z OMD Digital, Michał Wilczyński ze Starcom Mediavest Group, Robert Bernaciak z Havas Media oraz Tomasz Dalach z Online Partners. Pełne wypowiedzi na kolejnej podstronie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Eksperci o fuzji o2 i WP: powstaje portal nr 1, zmieni się układ reklamowy

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
"w połączeniu z ciągle ogromnym potencjałem komunikatora Tlen.pl" panna Kownacka to się chyba z choinki urwała? "eksperci"
odpowiedź
User
AnnaS
Od długiego czasu użytkownicy komunikatora "tlen" czatujący na razie gdzie się da czekają z utęsknieniem na powrót do swoich starych pokoików i do dawnych znajomych!!!!!
Kiedy wreszcie to będzie?
odpowiedź
User
olo
Jak się połączy dwa beznadziejne portale na które zaglądają "poszukiwacze tanich sensacji" to raczej nie ma co liczyć na poprawę jakości. Odsłon w sieci jest od groma i można je kupować w trylionach. To co się liczy to jakość a tej ani w dawnej wp, a nie tym bardziej w badziewiastym o2 nie znajdziesz.
odpowiedź