SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook wprowadza Bulletin. Platforma newsletterowa dla wybranych autorów i mediów

Facebook uruchomił platformę Bulletin. Jest to serwis, który pozwala autorom na tworzenie i rozsyłanie darmowych i płatnych newsletterów do odbiorców. Na start Bulletin nie będzie dostępny dla wszystkich twórców, a jedynie dla wybranych i opłacanych przez Facebooka. W założeniach Bulletin ma konkurować z platformą Substack oraz prowadzonym przez Twittera serwisem Revue.

Do uruchomienia Bulletin Facebook szykował się od wielu miesięcy. Teraz ogłosił udostępnienie tej platformy, na razie w ograniczonym zakresie.

Czytaj także: Kapitalizacja Facebooka przekroczyła 1 bln USD

Bulletin dla wybranych, inny niż Substack

Bulletin jest platformą, która pozwala na tworzenie i dystrybucję newsletterów do zainteresowanych odbiorców. W założeniach Bulletin ma operować w tym samym segmencie co serwis Substack czy też prowadzona przez Twittera usługa Revue. Są jednak różnice pomiędzy Substackiem a Bulletinem.

W wypadku swojego nowego rozwiązania Facebook zamierza unikać treści o charakterze politycznym i samych polityków jako autorów. M.in. dlatego, w odróżnieniu od mocno upolitycznionego Substacka obecnie nie każdy może korzystać z Bulletin.

Facebook zatrudnił kilkudziesięciu dziennikarzy z takich dziedzin jak finanse, sport, zdrowie czy nauka. Na razie Facebook będzie im płacił za przygotowywanie newsletterów, później jednak zamierza dążyć do tego, aby autorzy usamodzielnili się finansowo przyciągając do siebie użytkowników skłonnych płacić za otrzymywane treści.

Media zaznaczają, że dla autorów newsletterów oferta jest atrakcyjna, głównie w związku z tym, że liczba użytkowników Facebooka wynosi obecnie ponad 2,8 mld, co zapewnia szerokie dotarcie z treściami do potencjalnych czytelników.

Czytaj także: Facebook z mniejszą przewagą nad Instagramem, kolejny rekord TikToka (TOP10 serwisów społecznościowych)

W pierwszym kwartale br. przychody Facebooka poszły w górę rok do roku o 48 proc. do 26,17 mld dolarów, a zysk netto - z 4,9 do 9,5 mld dolarów. Z jego platform miesięcznie korzysta już 3,45 mld użytkowników, a tylko z Facebooka - 2,85 mld.

Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza Bulletin. Platforma newsletterowa dla wybranych autorów i mediów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl