Facebook będzie namawiał do czytania treści przed udostępnieniem. Nowy sposób na fake newsy

Facebook rozpoczął testowanie nowego rozwiązania, które ma pomóc w walce z fake newsami pojawiającymi się w serwisie. Użytkownicy przed udostępnieniem konkretnych publikacji bez ich przeczytania będą namawiani do tego, aby wcześniej zapoznali się z treścią takiego materiału.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook będzie namawiał do czytania treści przed udostępnieniem. Nowy sposób na fake newsy

Facebook od kilku lat deklaruje, że chce skutecznie walczyć z dezinformacją na swojej platformie i wprowadzał rozmaite rozwiązania w tym zakresie. W przeszłości serwis zaczął publikować przy niektórych wpisach powiązane artykuły ze sprawdzonych źródeł, zaczął też współpracę z organizacjami typu fact-checkers na całym świecie.

Czytanie przed udostępnianiem

Teraz, w ramach dalszej walki z dezinformacją w sieci Facebook rozpoczął testy nowej funkcji mającej ograniczyć szerzenie się fake newsów.

Testowane rozwiązanie działa w momencie, gdy użytkownik zamierza udostępnić dalej treść widoczną w jego Newsfeedzie. Jeśli postanowi to zrobić bez czytania tej informacji, to zobaczy komunikat, w którym Facebook będzie nakłaniał go do wcześniejszego zapoznania się z materiałem.

Nowy system ma pozwolić na ograniczenie zasięgu fake newsów, bowiem przynajmniej część użytkowników może pójść za poradą Facebooka i w wielu wypadkach przekonać się przed udostępnieniem, że całość lub część artykułu jest nieprawdziwa.

Planowane rozwiązanie to jedynie opcja – wyświetlając wspomniany komunikat Facebook nie będzie w żaden sposób blokował możliwości udostępnienia konkretnej treści, jeśli nie zostanie ona przeczytana. Na razie nowy system jest testowany na wybranej grupie użytkowników, nie wiadomo czy i kiedy miałby zacząć funkcjonować na szeroką skalę.

W pierwszym kwartale br. przychody Facebooka poszły w górę rok do roku o 48 proc. do 26,17 mld dolarów, a zysk netto - z 4,9 do 9,5 mld dolarów. Z jego platform miesięcznie korzysta już 3,45 mld użytkowników, a tylko z Facebooka - 2,85 mld. Po publikacji tych wyników akcje koncernu zdrożały o 6,1 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski