Facebook będzie namawiał do czytania treści przed udostępnieniem. Nowy sposób na fake newsy

Facebook rozpoczął testowanie nowego rozwiązania, które ma pomóc w walce z fake newsami pojawiającymi się w serwisie. Użytkownicy przed udostępnieniem konkretnych publikacji bez ich przeczytania będą namawiani do tego, aby wcześniej zapoznali się z treścią takiego materiału.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Facebook będzie namawiał do czytania treści przed udostępnieniem. Nowy sposób na fake newsy

Facebook od kilku lat deklaruje, że chce skutecznie walczyć z dezinformacją na swojej platformie i wprowadzał rozmaite rozwiązania w tym zakresie. W przeszłości serwis zaczął publikować przy niektórych wpisach powiązane artykuły ze sprawdzonych źródeł, zaczął też współpracę z organizacjami typu fact-checkers na całym świecie.

Czytanie przed udostępnianiem

Teraz, w ramach dalszej walki z dezinformacją w sieci Facebook rozpoczął testy nowej funkcji mającej ograniczyć szerzenie się fake newsów.

Testowane rozwiązanie działa w momencie, gdy użytkownik zamierza udostępnić dalej treść widoczną w jego Newsfeedzie. Jeśli postanowi to zrobić bez czytania tej informacji, to zobaczy komunikat, w którym Facebook będzie nakłaniał go do wcześniejszego zapoznania się z materiałem.

Nowy system ma pozwolić na ograniczenie zasięgu fake newsów, bowiem przynajmniej część użytkowników może pójść za poradą Facebooka i w wielu wypadkach przekonać się przed udostępnieniem, że całość lub część artykułu jest nieprawdziwa.

Planowane rozwiązanie to jedynie opcja – wyświetlając wspomniany komunikat Facebook nie będzie w żaden sposób blokował możliwości udostępnienia konkretnej treści, jeśli nie zostanie ona przeczytana. Na razie nowy system jest testowany na wybranej grupie użytkowników, nie wiadomo czy i kiedy miałby zacząć funkcjonować na szeroką skalę.

W pierwszym kwartale br. przychody Facebooka poszły w górę rok do roku o 48 proc. do 26,17 mld dolarów, a zysk netto - z 4,9 do 9,5 mld dolarów. Z jego platform miesięcznie korzysta już 3,45 mld użytkowników, a tylko z Facebooka - 2,85 mld. Po publikacji tych wyników akcje koncernu zdrożały o 6,1 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Głos dzieci staje się słyszalny. Nowa kampania społeczna rusza w Polsce

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Z PZL odchodzi dyrektor zarządzający. Zastąpi go szefowa obsługi klientów

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowy menedżer w spółce reklamowej Kanału Zero. Szybkie odejście z Arskom Sport Brokers

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

Nowe porządki u wydawcy "Rzeczpospolitej". We władzach osoby z PTWP

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

YouTube przyszłością telewizji? Jest jak "niechciana ciotka z Ameryki"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"

Mniej Rymanowskiego w Polsacie. Skupi się na YouTube, będzie nowa twarz "Gościa Wydarzeń"