NASK ostrzega przed oszustami atakującymi biznesowych użytkowników Facebooka

NASK ostrzega przed oszustami atakującymi biznesowych użytkowników Facebooka. Przestępcy podszywają się pod firmę Meta i w ten sposób wyłudzają dane i przejmują konta ofiary na portalu Facebook, a także wszystkich powiązanych z nim stron biznesowych.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:
NASK ostrzega przed oszustami atakującymi biznesowych użytkowników Facebooka
fot. materialy prasowe

Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK) poinformowała we wtorek, że zespół CERT Polska (Computer Emergency Response Team) po raz kolejny odnotowuje kampanię phishingową wycelowaną w biznesowych użytkowników portalu Facebook, w której przestępcy podszywają się pod firmę Meta.

Oszustwo polega na tym, że cyberprzestępcy rozsyłają wiadomości e-mail, w których informują o zaobserwowanym łamaniu standardów społeczności na kontach potencjalnych ofiar. "W treści wiadomości przestępcy nakłaniają do złożenia wniosku o dalsze korzystanie z konta reklamowego poprzez przesłany link. Po przejściu na wskazaną stronę użytkownik otrzymuje do wypełnienia formularz, który przypomina formularze spotykane na portalu Facebook. Następnie, po wypełnieniu formularza danymi, ofiara jest przekierowywana na kolejną podstronę, tym razem wyłudzającą hasło użytkownika" - wyjaśniła NASK.

"Pozyskanie loginu i hasła umożliwia przestępcom przejęcie konta ofiary na portalu Facebook, a także wszystkich powiązanych z nim stron biznesowych" - dodała.

Meta Platforms w drugim kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 11 proc. do 32 mld dolarów i zysku netto z 6,69 do 7,79 mld dolarów, mimo że pion VR zanotował 3,74 mld dolarów straty operacyjnej. Kwartalne wpływy z reklam poszły w górę z 28,15 do 31,5 mld dolarów, ok. jednej trzeciej jest wypracowywane w Europie.

Natomiast liczba internautów korzystających z Facebooka przynajmniej raz miesięcznie przekroczyła 3 mld. 

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa