SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook ulepsza mechanizmy kontroli. Będzie lepiej chronić prawa autorskie

Facebook zapowiedział, że wprowadza nowe rozwiązania dotyczące ochrony praw autorskich w wypadku treści zamieszczanych w serwisie. Ulepszone narzędzia mają ułatwiać zgłaszanie roszczeń czy wyszukiwanie treści naruszających własność intelektualną.

 

Article

Facebook poinformował, że rozbudowując mechanizmy bezpieczeństwa marek aktualizuje kwestie praw autorskich do znaków towarowych i reklam tak, aby dostarczyć reklamodawcom narzędzia lepiej dostosowane do ich potrzeb biznesowych, a użytkownikom dać dostęp do wysokiej jakości treści.  

Czytaj także: Facebook szykuje nowatorski smartwatch. Gesty dłoni zamiast klawiatury

Bezpieczeństwo marek

Facebookowi twierdzi, że zależy mu, aby  właściciele treści objętych prawami autorskimi mogli na nich zarabiać, także wtedy, gdy zostaną one wykorzystane przez inną stronę.

Dlatego obecnie za pośrednictwem menedżera praw autorskich ich właściciele mogą zgłaszać roszczenia i pobierać pieniądze za reklamy wykorzystujące chronione materiały. Wystarczy, że są one opublikowane na stronach, które spełniają standardy społeczności i zasady monetyzacji dla partnerów, a ich treść jest zgodna z zasadami monetyzacji treści.

Według serwisu w ten sposób strony będą miały możliwość wykorzystania treści będących czyjąś własnością bez ryzyka, że taki materiał zostanie usunięty. Zwiększa to też możliwości reklamodawców i zapewnia użytkownikom dostęp do atrakcyjnych treści, które w przeciwnym razie mogłyby zostać zablokowane z powodu naruszenia praw autorskich. Aby zapewnić przejrzystość i ułatwić korzystanie z tego rozwiązania, Facebook wprowadził także mechanizm kontroli, który umożliwia zrezygnowanie z wyświetlania reklam w filmach, do których zgłoszono roszczenia.

Facebook zapowiada też, że zaczyna integrację listy dopuszczonych wydawców i filtru asortymentu (są to dwa mechanizmy kontroli bezpieczeństwa marki) w menedżerze reklam. To rozwiązanie ma na celu określenie zasięgu po zastosowaniu środków kontroli.

Nowe narzędzia ochrony

Facebook zapewnia, że pomaga biznesom chronić prawa ich własności intelektualnej. W związku z tym podwoił wysokość nakładów na rozwój dedykowanych narzędzi, rozwinął współpracę z firmami, a także wprowadził szereg ulepszeń do aplikacji prawa autorskie do znaków towarowych i reklam.

Aplikacja ta umożliwia firmom łatwe wykrywanie i zgłaszanie treści naruszających prawa autorskie. Firmy mogą poprosić o dostęp do tego narzędzia, a zarejestrowane podmioty mają możliwość przeszukiwać i monitorować reklamy oraz ogłoszenia. W wypadku trafienia na treści, które naruszają prawa autorskie, firmy mogą je zgłosić, a zespół ds. praw autorskich Facebooka przeanalizuje materiały i w uzasadnionych przypadkach usunie je w ciągu jednego dnia po otrzymaniu zgłoszenia.

Obecnie wprowadzane są następujące aktualizacje tego narzędzia:

  • Funkcja wyszukiwania poprzez obraz: to możliwość wyszukiwania treści także w oparciu o przesłany obraz. Wyświetlone zostaną treści, które są identyczne z przesłanym obrazem lub są do niego podobne.
  • Rozszerzenie wyników wyszukiwania: narzędzie będzie od teraz wyświetlać wyniki obejmujące firmy sprzedające za pośrednictwem Sklepów lub w postach na Instagramie oznaczone tagami produkty.

Czytaj także: Google, Amazon i Facebook bogacą się na reklamach w pandemii

W czwartym kwartale ub.r. Facebook osiągnął rekordowe w swojej historii przychody (28,07 mld dolarów) i zysk netto (11,2 mld dolarów). Z jego serwisów i aplikacji korzysta miesięcznie już 3,3 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,8 mld. Z każdego użytkownika koncern zarabia kwartalnie 8,62 dolara.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook ulepsza mechanizmy kontroli. Będzie lepiej chronić prawa autorskie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gosc
Dziękujemy - czas fb się kończy, a u świadomych się nigdy nie rozpoczął
odpowiedź