SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook szykuje tryb ciemny w aplikacji mobilnej. Ułatwi korzystanie z serwisu w nocy

Facebook prowadzi prace nad wersją aplikacji oferującej tryb ciemny. Dark Mode ma ułatwiać korzystanie z serwisu w nocy i w warunkach słabego oświetlenia, ale przygotowania nowej opcji są dopiero na wczesnym etapie i mogą długo potrwać.

Article

Informacje na temat przygotowań Facebooka do zaoferowania użytkownikom aplikacji mobilnej ciemnego motywu interfejsu dostarczyła Jane Manchun Wong, programistka i inżynier oprogramowania zajmująca się m.in. śledzeniem nowych opcji wprowadzanych w aplikacjach społecznościowych.

W marcu br. Jane Wong ujawniła plany wprowadzenia nowych funkcji w działaniu Twittera, z kolei w kwietniu poinformowała o tym, że Facebook prowadzi próby przywrócenia pełnej obsługi wiadomości z Messengera w głównej aplikacji serwisu.

Teraz Jane Wong na swoim koncie na Twitterze i na blogu ujawniła prowadzenie przez Facebooka prac nad wprowadzeniem Dark Mode do mobilnej aplikacji.

Programistka zaznaczyła, że Facebook przygotowuje obecnie odnowiony interfejs serwisu, który jej zdaniem zapowiada się interesująco i będzie zmianą na korzyść w używaniu mobilnej aplikacji.

Wong przy okazji przeglądania dokumentacji technicznej mobilnego Facebooka dotarła do próbnej wersji serwisu w której funkcjonuje tryb ciemny, gdzie na czarnym tle w oknie aplikacji widać jasne litery i inne elementy. Takie rozwiązanie jest stosowane obecnie przez coraz większą liczbę producentów aplikacji, a ma na celu wygodniejsze korzystanie z programów w warunkach nocnych lub przy niedostatecznej ilości oświetlenia w dzień.

Według Wong dostępne obecnie materiały wskazują, że inżynierowie Facebooka są na razie na wczesnym etapie prac nad nową opcją. Programistka podkreśla jednocześnie, że Facebook jest bardzo rozbudowaną platformą, dlatego na pełne udostępnienie Dark Mode użytkownicy będą musieli zapewne poczekać dość długo.

W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczy koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook szykuje tryb ciemny w aplikacji mobilnej. Ułatwi korzystanie z serwisu w nocy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl