SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Facebook Watch ma 720 mln użytkowników miesięcznie. 140 mln odwiedza platformę codziennie

Facebook poinformował, że prowadzona przez niego platforma wideo o nazwie Watch ma na całym świecie 720 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Każdego dnia sekcję odwiedza ponad 140 mln internautów, zaś każdy z użytkowników spędza na Watch 26 średnio minut dziennie.

Article

Watch to uruchomiona przez Facebook w sierpniu 2017 r. platforma wideo, na której można znaleźć materiały filmowe przygotowane zarówno przez oficjalnych wydawców, jak i niezależnych twórców oraz użytkowników.

Początkowo Watch była dostępna jedynie dla użytkowników w USA. Jednak w sierpniu ub.r. Facebook zdecydował się udostępnić ją globalnie. Teraz serwis podzielił się niektórymi statystykami obejmującymi niecały rok funkcjonowania platformy na całym świecie.

Według danych opublikowanych przez Facebook platforma ma obecnie ponad 720 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. 140 mln internautów odwiedza serwis każdego dnia spędzając tam przynajmniej jedną  minutę. Z kolei średnio każdy odwiedzający poświęca na oglądanie filmów na Watch 26 minut.

We wpisie na blogu Facebook podkreśla, że platforma Watch została uruchomiona nie tylko po to by oferować użytkownikom treści wideo, ale także po to by budować więzi pomiędzy internautami korzystającymi z Watch. Dlatego Facebook zamierza wprowadzać w tej sekcji kolejne rozwiązania pozwalające użytkownikom na odnalezieni odpowiednich treści czy dzielenie się nimi oraz wrażeniami z innymi.

Facebook zaznacza także, że dzięki uruchomionemu na Watch systemowi reklam o nazwie ad break wydawcy i twórcy mogą zarabiać na swoich materiałach. Rozwiązanie jest dostępne w kilkudziesięciu krajach, a obecnie zostało wprowadzone na rynek w Kanadzie.

 

Pomimo entuzjazmu z jakim Facebook podaje obecne statystyki historia Watch nie oznaczała samych sukcesów. W lutym br. Facebook zapowiedział, że nie zamierza przedłużyć umów na nadawanie dwóch trzecich newsowych i publicystycznych programów obecnych na platformie Watch. Powodem decyzji była niezadowalająca oglądalność tych audycji. W wypadku programów które pozostały w ofercie Facebook zmniejszył swój udział finansowy w produkcjach dzieląc się z nadawcami przychodami reklamowymi.

W I kwartale 2019 roku Facebook zanotował przychód na poziomie ponad 15 miliardów dolarów, a zysk netto sięgnął 2,4 miliarda dolarów. Liczba użytkowników odwiedzających co miesiąc społecznościowy portal to obecnie blisko 2,4 miliarda.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Facebook Watch ma 720 mln użytkowników miesięcznie. 140 mln odwiedza platformę codziennie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl