SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej. „Super Express” ucieka „Gazecie Wyborczej”

W styczniu br. najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach pozostał „Fakt”. Prawie wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”. Z kolei największy wzrost osiągnął „Parkiet”.

Article

Średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety - w styczniu 2014 roku wyniosła 348 353 egz. W porównaniu do stycznia 2013 roku zmniejszyła się o 2,68 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,94 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

>>> „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” ostro w dół. „Dziennik Gazeta Prawna” przed „Rz”

Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 163 335 egz., notując wzrost o 3,07 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 12,18 proc. i wyniosła 130 282 egz.

W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,56 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (to największy udział wśród wszystkich tytułów w zestawieniu), z kolei w przypadku „Gazety Wyborczej” ten udział wyniósł 69,66 proc.

Z piątego na szóste spadła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). W styczniu br. dziennik ten notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 21 299 egz. Tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 27 proc.

Natomiast największy wzrost w tym ujęciu osiągnęła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż kioskowa zwiększyła się bowiem o 65,75 proc. do 1 684 egz.

Warto dodać, iż największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) - wyniósł on 67,78 proc.

Wirtualnemedia.pl

styczeń

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wyd. druk.

Prenum.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Sprzedaż egz. wyd. druk.

Prenum.

Fakt Gazeta Codzienna

352 068

352 068

348 353

3 482

361 621

361 621

357 942

3 581

Super Express

164 776

164 056

163 335

721

159 998

159 278

158 466

812

Gazeta Wyborcza

208 968

187 032

130 282

54 829

236 118

217 902

148 346

67 483

Przegląd Sportowy

33 136

33 136

32 169

590

34 706

34 706

33 885

701

Dziennik Gazeta Prawna

72 101

62 817

27 752

26102

99 036

64 941

28 955

28486

Gazeta Polska Codziennie

21 785

21 783

21 299

131

29 813

29 813

29 178

119

Rzeczpospolita

59 076

56 383

10 777

38 215

77 190

63 014

12 631

45 368

Puls Biznesu

15 856

11 193

1 807

6 879

16 465

11 799

2 007

7 695

Parkiet Gazeta Giełdy

4 907

4 357

1 684

1 472

6 474

3 766

1 016

2 312

 

Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej. „Super Express” ucieka „Gazecie Wyborczej”

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
by rzyło sie lepij
w tym roku poniżej 100 tyś Prawdziwki życzą szechterom
odpowiedź
User
@P
By rzylo sie lepij - w tym roku szechterzy rzyczom :P GPC zeby miala chociaz w jednym miesiacu 30% tego, co bedzie miala GW w najgorszym miesiacu, czyli podwojenia sprzedazy inaczej mowiac. :P
odpowiedź
User
ekspert
Super Express mnie jak burza - gratulacje!!!
odpowiedź