„Fakt” na czele sprzedaży w IV kwartale, „DGP” liderem wśród e-wydań

W czwartym kwartale ub.r. średnia sprzedaż wydania wszystkich dzienników ogólnopolskich wyniosła 371 147egz. Najchętniej kupowany był „Fakt”, a na czele e-wydań znalazł się „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Fakt” na czele sprzedaży w IV kwartale, „DGP” liderem wśród e-wydań

Średnia sprzedaż wydania „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w czwartym kwartale 2023 roku wyniosła 128 843 egz. - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt PBC”, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę z wynikiem wynoszącym 76 074 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media).

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średnia sprzedaż wydania wyniosła 46 927 egz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wyniki-sprzedazy-dzienniki-2022-rok-koniec-pracy-gazeta-wyborcza-fakt-rzeczpospolita,7169710996838017a ##

Pierwszą piątkę zestawienia uzupełniają „Rzeczpospolita” (Gremi Media; 34 192 egz.) oraz „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes; 30 907 egz.).

Dalej uplasowały się: „Gazeta Podatkowa” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin; 21 285 egz.), „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska; 16 206 egz.), „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska; 13 146 egz.) i „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media; 3 567 egz.).

Łączna średnia sprzedaż wydania dzienników na poziomie 371 147 egz.

Średnia sprzedaż wydania razem wszystkich - monitorowanych przez PBC - codziennych gazet w czwartym kwartale ub.r. wyniosła 371 147 egz.

grafika

„DGP” liderem wśród e-wydań

Liderami sprzedaży e-wydań raportowanych w audycie PBC są gazety prawno-biznesowe: „Dziennik Gazeta Prawna” (15 921 egz.), „Rzeczpospolita” (14 477 egz.) i „Puls Biznesu” (10 040 egz.).

W tym segmencie dzienników udział e-wydań jest bardzo wysoki. Na czele w tym ujęciu znajduje się „Puls Biznesu” - 76,37 proc., a następnie: „Parkiet Gazeta Giełdy” - 59,85 proc. i „Dziennik Gazeta Prawna” - 51,51 proc.

grafika

Koniec miesięcznych danych o sprzedaży prasy

Polskie Badania Czytelnictwa opracowały z wydawcami nowy regulamin rozpowszechniania prasy, który wszedł w życie wraz z początkiem 2022 roku. Zmienił się również sposób raportowania rozpowszechniania prasy z miesięcznego na kwartalny (dane nadal ukazują się w rozbiciu na poszczególne miesiące, ale są udostępniane co kwartał).

Sprzedaż wydania to suma sprzedaży sprzedaży wydania drukowanego i sprzedaży e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych