SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

"Fakt" stosuje dumping?

Wydawca "Super Expressu" wyst±pi do UOKiK o zbadanie, czy Axel Springer Polska, wydawca tabloidu "Fakt" stosuje dumping

Wydawca gazety "Super Expressu" zamierza poprosić Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów o sprawdzenie czy wydawca "Faktu" stosuje dumping. Zapowiedział to wczoraj w programie "Oblicz mediów" Zbigniew Benbenek, prezes ZPR.

Wiesław Podkański, prezes Axela Springera, odpierał zarzuty o dumping, ale nie chciał na antenie TVP 1 ujawnić rzeczywistych kosztów wydawania "Faktu". - To tajemnica handlowa, ale przedstawimy wszystkie kalkulacje stosownym instytucjom - zapewnił Podkański.

"Fakt" kosztuje 1 zł. "Super Express", w zależności od miasta i wydania, 1,3-2,1zł.

Według najnowszych danych ZKDP średnia sprzedaż, wydawanego przez Axel Springer Polska, dziennika "Fakt" w grudniu wyniosło 536 369 egzemplarzy. To najwyższa średnia miesięczna sprzedaż prasy codziennej, jaką zanotowało ZKDP przez 10 lat swojej działalności. Fakt zyskał pozycję pierwszego dziennika na rynku polskim, wyprzedzając drugą w kolejności "Gazetę Wyborczą"o przeszło 100 tysięcy egzemplarzy. Sprzedaż "Gazety" w grudniu 2003 roku wyniosła 432.899 egz. i była o 1,56 proc. wyższa niż rok wcześniej.

Na trzecim miejscu w grudniu uplasował się "Super Express" ze sprzedażą 267.191 egz., czyli o 3,3 proc. niższą niż w grudniu 2002 roku.
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: "Fakt" stosuje dumping?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl