SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Fakty" z krytycznym materiałem o TVP. "Bez ingerencji w ten przekaz"

"Fakty" TVN w czwartkowym wydaniu odniosły się do spadku pozycji Polski w światowym rankingu wolności prasy. W relacji Jakuba Sobieniowskiego kolejny raz pokazano fragmenty programów informacyjnych i publicystycznych TVP, które skupiały się głównie na atakowaniu opozycji. Był też fragment "Sprawy dla reportera" z wątkiem antyukraińskim.

Article

- Dla każdego szanującego się dziennikarza i obywatela to jest fatalna wiadomość. Kolejny raz Polska spadła w rankingu wolności prasy. Jesteśmy na 66. miejscu - najniższym w historii - tak materiał zapowiedział prowadzący czwartkowe "Fakty" Grzegorz Kajdanowicz.

Jak informowaliśmy we wtorek, w nowym zestawieniu wolności prasy (w praktyce obejmującym wszystkie media) Polsce przyznano 65,64 pkt. Dało to 66. pozycję, zaraz za Cyprem Mauritiusem, i Czarnogórą, a tuż przed Bośnią i Hercegowiną, Ekwadorem, Kenią, Haiti i Japonią

Kajdanowicz zapowiadając materiał Jakuba Sobieniowskiego dodał, że "nie bez powodu widzą za granicą, że władza w Polsce uczyniła z państwowych mediów tubę propagandową". Autor relacji powiedział na początku, że zaprezentuje "naprawdę niewielką próbkę przekazu rządowej telewizji w czasie inwazji na Ukrainę i tuż przed nią. Bez ingerencji w ten przekaz".

Widzowie TVN przez kolejne minuty mogli obejrzeć fragmenty programów publicystycznych i informacyjnych Telewizji Polskiej, w tym "Wiadomości" czy audycji kanału TVP Info. Atakowano w nich opozycję, w tym szczególnie Donalda Tuska czy Rafała Trzaskowskiego. "Fakty" pokazały m.in. komentatorów TVP mówiących, że Tusk jest na pasku Angeli Merkel i Władimira Putina, a wojna w Ukrainie wybuchła przez Niemcy. Był też fragment, w którym pracownicy i goście telewizji publicznej powiązali Donalda Tuska z masakrą w Buczy.

To jednak nie wszystko. Sobieniowski zaprezentował też fragmenty emitowanej w TVP1 "Sprawy dla reportera". Chodziło o odcinek z lutego br., w którym Elżbieta Jaworowicz poruszyła temat ukraińskiej żony Polaka, która za pomocą czarów chciała zamienić ich syna w Ukraińca. W studiu gościła m.in. posłanka PiS.

- Na tym polega wolność mediów - albo jej brak - na poziomie 66. miejsca w świecie - tak swoją relację podsumował reporter "Faktów".

"Fakty" pokazywały już propagandę TVP w przeszłości

Materiał Sobieniowskiego trwał wraz z zapowiedzią pięć minut i był kolejnym materiałem złożonym z fragmentów programów informacyjnych i publicystycznych w ciągu ostatnich dwóch lat.

11 lutego ub.r., dzień po całodobowym proteście wielu mediów prywatnych przeciw zapowiedzianemu podatkowi od wpływów reklamowych, pokazano zestawienie fragmentów programów Telewizji Polskiej, w których mocno chwalono władzę, a dosadnie krytykowano opozycję. Następnego dnia w „Wiadomościach” skrytykowano TVN, zarzucając nadawcy m.in. antyrządowe nastawienie oraz przypominając błędy i wpadki z ostatnich lat.

Pod koniec lipca w materiale Sobieniowskiego przedstawiono kompilację fragmentów „Wiadomości” TVP z pochwałami działań i obietnic rządu oraz krytyką Donalda Tuska. W odpowiedzi „Wiadomości” zarzuciły programowi TVN „manipulacje i wprowadzanie w błąd” oraz sprzyjanie obecnej opozycji, zwłaszcza Donaldowi Tuskowi.

Natomiast we wrześniu „Fakty” TVN pokazały materiał złożony z fragmentów „Wiadomości” i programów publicystycznych TVP Info, w których mocno krytykowano Unię Europejską i jej instytucje.

Z danych Nielsena wynika, „Fakty” w marcu br. w TVN i TVN24 BiS miały średnio 2,92 mln widzów.

Dołącz do dyskusji: "Fakty" z krytycznym materiałem o TVP. "Bez ingerencji w ten przekaz"

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
niesprawidliwe
Nie wiem po co umieszczać w tym materiale fragment "Sprawy dla reportera". Ten program to taki "folklor", który jest obecny w TVP od ponad 30 lat czasem pomaga ludziom, a czasem przekracza granice absurdu. Goszczą tam ludzie ze wszystkich opcji politycznych nawet z PO. Materiał o "czarownicy z Ukariny" został wyemitowany przed wojną. Po wojnie było dużo "reportaży" o pomocy dla Ukraińców. Tego nie pokażą. Poza tym, żałosny jest ten ranking wolności prasy. Słowacja gdzie morduje się dziennikarzy w biały dzień jest wyżej niż Polska, bo TVP. Śmiech na sali.
odpowiedź
User
Mysz
Wcale nie ingerowali w przekaz. Wcaliście.
odpowiedź
User
Rurek
W której stacji był ubrudzony stół w której stacji wyłączono zaproszonego gościa bo miał inne POglądy w której stacji nazywano służby mundurowe dbających o bezpieczeństwo kraju watachą psów w której stacji nazywano wyborców nie głosujących na Platformę sektą której niewiele trzeba w której stacji wyśmiewano zawał serca 🤔 Wolność słowa wg TVN tfuuu
odpowiedź