„Fakty po Mitach” kończą współpracę z Januszem Korwin-Mikkem. „Formuła się wyczerpała”

Tygodnik „Fakty po Mitach” (Do-Cent) rozwiązuje umowę o współpracy z politykiem i publicystą, Januszem Korwin-Mikkem. Współgospodyni jego stałej rubryki, prof. Joanna Senyszyn, pozostaje w redakcji i poprowadzi nową rubrykę - „Alfabet naszych czasów”.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
„Fakty po Mitach” kończą współpracę z Januszem Korwin-Mikkem. „Formuła się wyczerpała”

Korwin-Mikke przez rok współprowadził z Senyszyn rubrykę „Monidło”. Publikowane w niej treści były polemiką obojga polityków w ramach odpowiedzi na wspólne pytanie, zadawane przez redakcję. Pytania miały szeroki zakres tematyczny - od spraw natury światopoglądowej do bieżących wydarzeń politycznych.

- Uznaliśmy, że roczna współpraca tych autorów na naszych łamach to dobry moment na zdjęcie ich rubryki. Rubryka trochę wyczerpała swoją formułę, odpowiedzi autorów stawały się coraz bardziej przewidywalne. Coraz częściej zamiast walorów poznawczych mieliśmy do czynienia z uprawianiem polityki - uzasadnia redaktor naczelny tygodnika, Dariusz Cychol. - Rozstaliśmy się grzecznie, bez zgrzytów. Autorzy mieli możliwość pożegnania się z czytelnikami. Pani profesor Joanna Senyszyn pozostaje w składzie zespołu. Prócz tradycyjnego felietonu będzie też prowadzić dodatkową rubrykę „Alfabet naszych czasów” - dodaje Cychol.

Janusz Korwin-Mikke to jeden z liderów Konfederacji. Według kwietniowego sondażu CBOS, polityk ten budzi największą nieufność Polaków (wskazało na niego 60 proc.), na kolejnych miejscach uplasowali się wówczas: wicepremier, prezes PiS Jarosław Kaczyński (55 proc.) oraz minister sprawiedliwości, prokurator generalny Zbigniew Ziobro (48 proc.).

"Fakty po Mitach" - skąd się wzięły

Tygodnik „Fakty po Mitach” powstał we wrześniu 2020 r. z inicjatywy grupy dziennikarzy w dużej części związanych z zamkniętym w sierpniu 2020 r. tygodnikiem „Fakty i Mity” (wydawnictwo „Błaja News”). Pismo określa się jako propagujące ideały państwa świeckiego, stanowczo jednak zaprzecza by zwalczało wiarę, ale i otwarcie przyznaje się do antyklerykalizmu. - Powstaliśmy z marzenia o normalności - mówił portalowi Wirtualnemedia.pl Dariusz Cychol.

W kwietniu br. tygodnik podniósł cenę egzemplarzową pisma o złotówkę – do 5,90 zł. - Rządy Morawieckich, Kaczyńskich i innych Obajtków nie pozostawiają nam wyboru – uzasadniał wówczas Cychol.

Pismo dostępne jest w sprzedaży kioskowej (oferta wszystkich kolporterów), w wersji elektronicznej (e-kiosk.pl, nexto.pl, egazety.pl) i prenumeracie redakcyjnej. Cena egzemplarza pozostaje na razie bez zmian: 5,90 zł. Nakład wynosi 37 tys. egz. Średnia sprzedaż numeru, jaką deklaruje wydawca, to 14,5 tys. egz.. Objętość pisma – 24 strony (formatu A-3).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż