SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Z PZPN odchodzi Filip Adamus, współtwórca „Łączy Nas Piłka”

Z Polskim Związkiem Piłki Nożnej po ponad 6 latach pracy żegna się Filip Adamus, który w ostatnich latach przygotowywał treści na kanał youtube’owy „Łączy Nas Piłka”. To kolejna zmiana w dziale komunikacji i mediów PZPN, odkąd prezesem został Cezary Kulesza.

Filip AdamusArticle

W komunikacie Polskiego Związku Piłki Nożnej podano, że umowa z Filipem Adamusem, zgodnie z ustaleniami z października br., wygaśnie z końcem grudnia.

Adamus dołączył do PZPN w listopadzie 2015 roku. Początkowo pracował w departamencie komunikacji i mediów, a potem odpowiadał za działania komunikacyjne i medialne wokół turnieju Euro U-21 rozegranego latem 2017 roku w Polsce (jako rzecznik prasowy i koordynator operacji medialnej i telewizyjnej). Był też zaangażowany w projekt promocji piłki amatorskiej i koordynował stworzenie koncepcji oraz uruchomienie kanałów komunikacyjnych PZPN „Piłka dla wszystkich”.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

We wrześniu 2018 roku wrócił do struktury departamentu komunikacji i mediów oraz projektu „Łączy nas piłka”. Zajmował się koordynacją zespołu odpowiadającego za produkcję materiałów wideo oraz tworzenie treści w mediach społecznościowych. Był współautorem relacji pokazujących kulisy zgrupowań i meczów reprezentacji Polski, m.in. serialu dokumentalnego „Niekochani", vlogowej serii „Łączmy się" oraz formatu podcastowego „Radio Polska Europa”.

Filip Adamus także w Canal+ i PGE Narodowym

Wcześniej, od sierpnia 2012 roku, Filip Adamus był dziennikarzem redakcji sportowych Canal+ i nSport+. Współpracował również ze stadionem PGE Narodowym w Warszawie, uczestniczył w organizacji meczu finałowego Ligi Europy UEFA, finału Pucharu Polski oraz zawodów żużlowych Speedway Grand Prix of Poland w 2015 roku.

Ponadto współpracował z Rakowem Częstochowa, agencją reklamową Blueberry i firmą x-kom.

W br. jako pierwszy Polak ukończył w Szwajcarii kurs podyplomowy UEFA Diploma in Football Leadership and Management, prowadzony przez europejską unię piłkarską we współpracy z Uniwersytetem w Lozannie. Jest też absolwentem międzynarodowych studiów podyplomowych z zarządzania w sporcie: FIFA/CIES Sport Management Programme.

Roszady w komunikacji i marketingu PZPN

Po tym jak w połowie sierpnia br. prezesem Polskiego Związku Piłki Nożnej został Cezary Kulesza, doszło do serii zmian personalnych w organizacji, także w jej działach komunikacji i marketingu.

We wrześniu szefem departamentu marketingu i sponsoringu został Grzegorz Stańczuk, wcześniej związany m.in. z Ekstraklasą SA, Arką Gdynia i agencjami reklamowymi. Z PZPN po 9 latach pracy rozstał się Janusz Basałaj, dyrektor departamentu mediów i komunikacji.

Stanowisko po Basałaju objęła Aleksandra Rosiak, wcześniej m.in. dziennikarka Telewizji Polskiej.

Z PZPN rozstali się również Maciej Sawicki (był sekretarzem generalnym) i Agnieszka Prachniak (była m.in. szefową marketingu i sponsoringu). Oboje dołączyli do zespołu Kanału Sportowego (Sawicki został prezesem), ponadto wspólnie m.in. z byłym prezesem PZPN założyli agencję marketingu sportowego Ganador. Niebawem agencja połączy się z Arskom Sport Brokers.

Dołącz do dyskusji: Z PZPN odchodzi Filip Adamus, współtwórca „Łączy Nas Piłka”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
357 Roo-tke
Działkę mam do opchnięcia. Tanio. Andrzej.
odpowiedź
User
Co o tym myslec?
Nostradamus chyba?
odpowiedź
User
Ya
Kapitalne były jego rozmowy, duża strata
odpowiedź