SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

FoodCare kontra Maspex ws. reklam Frugo i Life także w sądzie

FoodCare złożył do Sądu Okręgowego w Krakowie wniosek o zabezpieczenie w sporze z Maspexem Wadowice dotyczącym reklam produkowanego przez Maspex napoju Life. Zdaniem FoodCare’u wykorzystują one koncepcję reklam Frugo, pasożytując na tej marce.

FoodCare kontra Maspex ws. reklam Frugo i Life także w sądzie

- Maspex Wadowice, wprowadzając na rynek napoje łudząco podobne do Frugo, wprowadza w błąd zarówno opinię publiczną, jak i konsumentów - uzasadnia Paulina Włodarska, dyrektor marketingu w FoodCare. - Naszym następnym krokiem będzie złożenie przeciwko Maspexowi pozwu w związku z działaniami naruszającymi uzyskaną przez nas licencję na przeprowadzenie kampanii „Charaktery Frugo” oraz w związku z pasożytowaniem na renomie, które stanowi czyn nieuczciwej konkurencji - zapowiada mecenas Katarzyna Mossór reprezentująca FoodCare.

>>> Reklamy Life w prokuraturze FoodCare: naśladują Frugo. Maspex: kto kogo kopiuje?

FoodCare wysunął te zarzuty pod adresem konkurencyjnej firmy w połowie maja, kiedy rozpoczęła się outdoorowa kampania produkowanego przez nią napoju Life (zobacz te reklamy). Zdaniem FoodCare’u opiera się ona na koncepcji kreatywnej przygotowanej dla Frugo w 2004 roku, ale wtedy niezrealizowanej, bo marka niedługo potem zniknęła z rynku. Teraz to FoodCare produkuje Frugo i co ciekawe, właśnie wprowadził te reklamy do internetu i na outdoor (obejrzyj je).

Ponieważ kampania Frugo zaczęła się później niż Life’a, przedstawiciele Maspexu na zarzuty ze strony FoodCare reagują pytaniem: „Kto kogo kopiuje?”. - Kampania Frugo nigdy wcześniej nie była emitowana w żadnych mediach, dlatego nie może być mowy o jakimkolwiek kopiowaniu jej koncepcji - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Dorota Liszka, rzeczniczka Maspexu. - Działania FoodCare’u traktujemy jako próbę zablokowania kampanii reklamowej napoju Life, z powodu jego dobrych wyników sprzedaży. My prowadzimy zdecydowanie inną politykę komunikacyjną: interesuje nas treść, a nie wyłącznie wywołanie szumu medialnego - dodaje Liszka.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: FoodCare kontra Maspex ws. reklam Frugo i Life także w sądzie

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Piotr z nocuje.net
life to tania podróbka pasożytująca na spektakularnym sukcesie FRUGO.
Ogólnie mapex to porażka - patrz np sprawa tigera
9 8
odpowiedź
User
tna
Dziwne i zarazem śmieszne. Ale w sumie trzebaby było spierac sie z połową rynku, bo wiele napojów jest do siebie podobnych.
8 8
odpowiedź
User
tiaa
no ja mam odmienne zdanie... według mnie to FC sobie robi wokół siebie rozgłos. czyż tylko oni mogą mieć prawo do produkcji napojów owocowych? zresztą spróbujcie Life, mnie smakuje i cena niższa co jest dużym plusem dla mnie.
8 8
odpowiedź
User
DO TIAA
Nazywam sie tiaa i jestem pracownica maspex-u
8 8
odpowiedź
User
danka
No i ciekawe jak to sie dalej potoczy... w sumie dla mnie to zupełnie coś innego, a nawet w kwestii Life- coś lepszego.
8 8
odpowiedź