SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Forsal.pl odcina dostęp do treści użytkownikom adblocków

Od poniedziałku w ramach testów w serwisie Forsal.pl (Infor Biznes) internauci korzystający z adblocków nie mają dostępu do żadnych tekstów, chyba że wyłączą adblocka. - Zależy nam na uświadomieniu czytelnikom, że darmowy dostęp do treści wiąże się z możliwością wyświetlenia reklamy - tłumaczy wydawca Magdalena Birecka.

Article

Na Forsal.pl internauci z włączonym adblockiem będą teraz widzieli jedynie komunikat zachęcający do dodania serwisu do listy wyjątków (tzw. białej listy). Dopiero jeśli to zrobią, zyskają pełny dostęp do treści.

- Zależy nam na uświadomieniu czytelnikom, że darmowy dostęp do treści wiąże się z możliwością wyświetlenia reklamy. To prawda, że przyjęliśmy radykalny sposób zasłaniania treści – posiadacze AdBlocka na serwisie Forsal.pl nie zobaczą ani artykułów, ani wykresów interaktywnych, ani nawet strony głównej - wylicza Magdalena Birecka, wydawca serwisów internetowych Infor Biznes. - Chodziło nam o to, by zwrócić uwagę internautów. Staraliśmy się tak skonstruować komunikat, by dodanie serwisu do wyjątków w AdBlocku było proste i szybkie - zaznacza.

Infor Biznes nie podaje, jaka część użytkowników Forsal.pl przegląda serwis z włączonym adblockiem. Zaznacza jedynie, że mechanizm blokowania im dostępu do treści został wprowadzony testowo. - Zachowania internautów są nieprzewidywalne. Będziemy je obserwować i od tego uzależniamy nasze dalsze ruchy - zapowiada Mirosława Piotrowska, PR manager Infor Biznes.

To kolejny polski wydawca wprowadzający tego typu rozwiązanie. Od kilku tygodni w serwisie VoD Telewizji Polskiej i przy transmisjach na Sport.tvp.pl użytkownikom korzystającym z adblocków przy wszystkich materiałach wideo wyświetlany jest przez cały czas odtwarzania komunikat zachęcający do wyłączenia adblocka. Z kolei Grupa Onet-RASP użytkownikom adblocków pokazuje tylko górną część strony głównej Onet.pl i blokuje niektórym dostęp do wszystkich treści w serwisach Plejada.pl i Business Insider Polska.

Według badania Gemius/PBI w listopadzie ub.r. Forsal.pl zanotował 609,7 tys. realnych użytkowników i 2,61 mln odsłon.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Forsal.pl odcina dostęp do treści użytkownikom adblocków

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nick
bardzo się przejęliśmy forsalem i czytamy treści dostarczane od innych :)
odpowiedź
User
do nick
spokojnie, inni też to wprowadzą z czasem, bo nikt nie chce pracować za darmo - portale żyją i zarabiają z reklam. za jakiś czas nie będziesz czytał nic nigdzie :)
brawo forsal!
odpowiedź
User
zen
Od ktorego poniedzialku to wprowadza ? ;)
odpowiedź