Eurocash przejmie 55,6 proc. akcji Frisco.pl, ma zapłacić 129 mln zł

Firma Eurocash zawarła umowy kupna od dwóch funduszy z Grupy MCI 55,59 proc. internetowego sklepu z żywnością Frisco.pl za 128,63 mln zł. Transakcje mają zostać sfinalizowane do połowy przyszłego roku, ich kwoty mogą zostać jeszcze skorygowane w związku z wynikami Frisco.pl w br.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Na mocy umów Eurocash od MCI.PrivateVentures FIZ i jego subfunduszu MCI.TechVentures kupi 50,75 proc. akcji Frisco za 117,43 mln zł, a od Helix Ventures FIZ - 4,84 proc. akcji Frisco za 11,2 mln zł.

Obie kwoty mają zostać zapłacone przez Eurocash do końca czerwca 2020 roku.

- Cena MCI Tech oraz cena Helix mogą ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu w oparciu o wskazane w umowie sprzedaży akcji MCI Tech oraz akcji Helix wskaźniki, wynikające ze sprawozdania finansowego Frisco S.A. za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2019 roku - zaznaczono w komunikacie giełdowym MCI. Dodano, że osobno firma poinformuje o przeniesieniu własności akcji MCI Tech oraz akcji Helix oraz ewentualnej istotnej zmianie ceny tych akcji.

W połowie listopada br. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zezwolił Eurocashowi na przejęcie kontrolnego pakietu akcji Frisco. Obecnie Eurocash ma już 44 proc. akcji Frisco.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/branza-e-commerce-podsumowanie-2019-roku-prognozy-na-2020,7170794591025281a ##

Do Grupy Eurocash oprócz sieci hurtowni należą sieci sklepów ABC, Delikatesy Centrum, Nasze Sklepy oraz IGA. W trzecim kwartale br. firma zanotowała 6,67 mld zł skonsolidowanych przychodów i 25,08 mln zł zysku netto, wobec 6,25 mld zł wpływów i 34,75 mln zł zysku rok wcześniej.

Frisco.pl ze 100 mln zł wpływów i 12 mln zł straty

Spółka Frisco.pl jest właścicielem internetowego sklepu z żywnością o takiej samej nazwie. W ub.r. w ujęciu skonsolidowanym zanotowała wzrost przychodów o 32 proc. do 100,1 mln zł oraz ponad 12 mln zł straty netto. W sprawozdaniu zaznaczyła, że liczba klientów (wliczając tych biznesowych poszła w górę o 18 proc., a liczba zamówień - o 35 proc.

- Strata ze sprzedaży jest mniejsza w porównaniu  do wyniku wygenerowanego w 2017 roku (o ok. 10 pkt proc.) i wynika ze znacząco wyższych obrotów i wzrostu marży na sprzedaży. Zwiększona zyskowność odzwierciedla inwestycję w poprawę procesów obsługi klienta, wprowadzenia i rozwinięcia programu - opisano.

Dodano, że Frisco.pl ma obecnie ok. 65 tys. aktywnych klientów, co odpowiada bazie klientów siedmiu tradycyjnych hipermarketów. W ub.r. firmie przybyło 18 tys. klientów.

Spółka zainwestowała w nową, w pełni zautomatyzowaną infrastrukturę zainstalowaną w nowym magazynie o powierzchni 11 tys. metrów kwadratowych (poprzednio korzystała z magazynu o powierzchni 4 tys. metrów kwadratowych). Wiosną br. zaczęła też przygotowywać dwa nowe magazyny.

Według szacunków Frisco.pl w ub.r. rynek handlu żywnością w internecie urósł o 14 proc. i miał 2,4 proc. udziału w łącznej sprzedaży FMCG. Prawie połowę sprzedaży żywności w sieci wygenerowali konsumenci z Warszawy.

- Wyniki Frisco.pl są dla nas bardzo satysfakcjonujące i spodziewamy się dalszych stabilnych wzrostów. Penetracja rynku e-grocery w naszym kraju jest ponad dziesięciokrotnie niższa niż np. w Wielkiej Brytanii, co daje ogromny potencjał do rozwoju tej kategorii w Polsce. Odpowiedzią na stale rosnący popyt jest inwestycja w nowy magazyn, z którym wiążemy bardzo duże plany rozwojowe - komentował wiosną br. Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl.

MCI sprzedaje i kupuje w branży cyfrowej

Na początku br. Grupa MCI porozumiała się co do sprzedaży duńskiej firmie Nets 75,40 proc. udziałów w spółce Dotcard, która ma 100 proc. udziałów w eCard i Dotpay. eCard i Dotpay oferują system kompleksowej obsługi rozwiązań płatności elektronicznych w Polsce.

Natomiast pod koniec ub.r. fundusz MCI.EuroVentures przejął kontrolę nad spółką e-commerce’ową IAI, kupując 51 proc. udziałów jej właściciela - firmy IdoSell. Zaznaczono, że IAI wykupiła akcje od swoich mniejszościowych akcjonariuszy i zostanie wycofana z rynku giełdowego NewConnect.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day