SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Eurocash przejmie 55,6 proc. akcji Frisco.pl, ma zapłacić 129 mln zł

Firma Eurocash zawarła umowy kupna od dwóch funduszy z Grupy MCI 55,59 proc. internetowego sklepu z żywnością Frisco.pl za 128,63 mln zł. Transakcje mają zostać sfinalizowane do połowy przyszłego roku, ich kwoty mogą zostać jeszcze skorygowane w związku z wynikami Frisco.pl w br.

Na mocy umów Eurocash od MCI.PrivateVentures FIZ i jego subfunduszu MCI.TechVentures kupi 50,75 proc. akcji Frisco za 117,43 mln zł, a od Helix Ventures FIZ - 4,84 proc. akcji Frisco za 11,2 mln zł.

Obie kwoty mają zostać zapłacone przez Eurocash do końca czerwca 2020 roku.

- Cena MCI Tech oraz cena Helix mogą ulec zwiększeniu lub zmniejszeniu w oparciu o wskazane w umowie sprzedaży akcji MCI Tech oraz akcji Helix wskaźniki, wynikające ze sprawozdania finansowego Frisco S.A. za rok obrotowy kończący się 31 grudnia 2019 roku - zaznaczono w komunikacie giełdowym MCI. Dodano, że osobno firma poinformuje o przeniesieniu własności akcji MCI Tech oraz akcji Helix oraz ewentualnej istotnej zmianie ceny tych akcji.

W połowie listopada br. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zezwolił Eurocashowi na przejęcie kontrolnego pakietu akcji Frisco. Obecnie Eurocash ma już 44 proc. akcji Frisco.

Do Grupy Eurocash oprócz sieci hurtowni należą sieci sklepów ABC, Delikatesy Centrum, Nasze Sklepy oraz IGA. W trzecim kwartale br. firma zanotowała 6,67 mld zł skonsolidowanych przychodów i 25,08 mln zł zysku netto, wobec 6,25 mld zł wpływów i 34,75 mln zł zysku rok wcześniej.

Frisco.pl ze 100 mln zł wpływów i 12 mln zł straty

Spółka Frisco.pl jest właścicielem internetowego sklepu z żywnością o takiej samej nazwie. W ub.r. w ujęciu skonsolidowanym zanotowała wzrost przychodów o 32 proc. do 100,1 mln zł oraz ponad 12 mln zł straty netto. W sprawozdaniu zaznaczyła, że liczba klientów (wliczając tych biznesowych poszła w górę o 18 proc., a liczba zamówień - o 35 proc.

- Strata ze sprzedaży jest mniejsza w porównaniu  do wyniku wygenerowanego w 2017 roku (o ok. 10 pkt proc.) i wynika ze znacząco wyższych obrotów i wzrostu marży na sprzedaży. Zwiększona zyskowność odzwierciedla inwestycję w poprawę procesów obsługi klienta, wprowadzenia i rozwinięcia programu - opisano.

Dodano, że Frisco.pl ma obecnie ok. 65 tys. aktywnych klientów, co odpowiada bazie klientów siedmiu tradycyjnych hipermarketów. W ub.r. firmie przybyło 18 tys. klientów.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Spółka zainwestowała w nową, w pełni zautomatyzowaną infrastrukturę zainstalowaną w nowym magazynie o powierzchni 11 tys. metrów kwadratowych (poprzednio korzystała z magazynu o powierzchni 4 tys. metrów kwadratowych). Wiosną br. zaczęła też przygotowywać dwa nowe magazyny.

Według szacunków Frisco.pl w ub.r. rynek handlu żywnością w internecie urósł o 14 proc. i miał 2,4 proc. udziału w łącznej sprzedaży FMCG. Prawie połowę sprzedaży żywności w sieci wygenerowali konsumenci z Warszawy.

- Wyniki Frisco.pl są dla nas bardzo satysfakcjonujące i spodziewamy się dalszych stabilnych wzrostów. Penetracja rynku e-grocery w naszym kraju jest ponad dziesięciokrotnie niższa niż np. w Wielkiej Brytanii, co daje ogromny potencjał do rozwoju tej kategorii w Polsce. Odpowiedzią na stale rosnący popyt jest inwestycja w nowy magazyn, z którym wiążemy bardzo duże plany rozwojowe - komentował wiosną br. Grzegorz Bielecki, prezes Frisco.pl.

MCI sprzedaje i kupuje w branży cyfrowej

Na początku br. Grupa MCI porozumiała się co do sprzedaży duńskiej firmie Nets 75,40 proc. udziałów w spółce Dotcard, która ma 100 proc. udziałów w eCard i Dotpay. eCard i Dotpay oferują system kompleksowej obsługi rozwiązań płatności elektronicznych w Polsce.

Natomiast pod koniec ub.r. fundusz MCI.EuroVentures przejął kontrolę nad spółką e-commerce’ową IAI, kupując 51 proc. udziałów jej właściciela - firmy IdoSell. Zaznaczono, że IAI wykupiła akcje od swoich mniejszościowych akcjonariuszy i zostanie wycofana z rynku giełdowego NewConnect.

Dołącz do dyskusji: Eurocash przejmie 55,6 proc. akcji Frisco.pl, ma zapłacić 129 mln zł

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
fascynujące
"umowy kupna od dwóch funduszy z Grupy MCI 55,59 proc. internetowego sklepu z odzieżą Frisco.pl za 128,63 mln zł"

"w nowym magazynie o powierzchni 11 metrów kwadratowych (poprzednio korzystała z magazynu o powierzchni 4 metrów kwadratowych)."


odpowiedź
User
Prawie prawda
A jednak prawie w każdym zdaniu jakiś błąd poczynając od sklepu z odzieżą, a na magazynie 4 m2 kończąc.
odpowiedź