„Gazeta Pomorska” zwiększa przewagę nad „Dziennikiem Zachodnim”. Ranking sprzedaży gazet regionalnych i lokalnych

Nowym liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych została w październiku 2016 roku „Gazeta Pomorska”, która wyprzedziła „Dziennik Zachodni”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Gazeta Pomorska” zwiększa przewagę nad „Dziennikiem Zachodnim”. Ranking sprzedaży gazet regionalnych i lokalnych

Średnia sprzedaż ogółem „Gazety Pomorskiej” (Polska Press Grupa) w październiku 2016 roku wyniosła 35 177 egz., czyli o 11,72 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Pomimo tego dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Na drugą lokatę spadł z kolei „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 22,24 proc. do 31 017 egz.

Podium uzupełnia „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w październiku 2016 roku wyniosła 25 555 egz., po spadku o 12,84 proc.

Najwięcej straciła natomiast „Polska Metropolia Warszawska” (Polska Press Grupa), która w rankingu była 25 - ostatnia. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 24,61 proc. i ostatecznie wyniósł 2 790 egz.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/super-express-pierwszy-raz-wyprzedzil-gazete-wyborcza-sprzedaz-dziennikow-w-pazdzierniku-2016-r ##

W październiku br. w porównaniu do września br. prawie wszystkie dzienniki regionalne zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Dziennik Zachodni” - było to 9,74 proc. Na czele wzrostów znalazła się „Gazeta Lubuska” (Polska Press Grupa), która zyskała 4,61 proc.

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Telewizja Puls po raz kolejny wspomoże seniorów. Rusza Wigilijny Blok Reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów

Kolektyw DRE$$CODE nowym partnerem SFD. Producent suplementów stawia na influencerów