SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” zyskują reklamowo, w dół „Polska” i „Metro” (TOP 10)

Największe wzrosty cennikowych przychodów z reklam w pierwszych siedmiu miesiącach br. osiągnęły „Nasze Miasto”, „Puls Biznesu” i „Rzeczpospolita”. Największy spadek zanotowało „Metro”, mniej zarobił także „Super Express”.

fot. Shutterstock.com Article

Z danych cennikowych (bez rabatów) Kantar Media opracowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od stycznia do lipca br. wydawcy dzienników zarobili na reklamach 0,9 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Ich wpływy z tego tytuły wyniosły 876,8 mln zł.

Wśród dzienników najwięcej na reklamach zarabia niezmiennie „Gazeta Wyborcza”. Reklamodawcy w omawianym okresie wydali w niej 234,7 mln zł - o 1,9 proc. więcej niż rok temu.

Największy spadek przychodów reklamowych notują „Metro” i „Polska”. Pierwszy tytuł zarobił 13,9 proc. mniej w skali roku (50,4 mln zł), a drugi - 7,6 proc. mniej (123,6 mln zł). Spadło też zainteresowanie reklamami w „Dzienniku Gazecie Prawnej” - tytuł zarobił w tym roku 32,8 mln zł, czyli 3,7 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Natomiast wpływy reklamowe „Super Expressu” zmalały o 0,7 proc., do 68,8 mln zł.

Z kolei w największym stopniu wzrosły z kolei przychody z reklam „Naszego Miasta” - o 22,7 proc., do 18,8 mln zł. „Puls Biznesu” zarobił 10,6 proc. więcej - 16,8 mln zł. Reklamodawcy zwiększyli też minimalnie (o 0,2 proc.) inwestycje na łamach „Faktu” - do 96 mln zł.

Zaznaczmy, że to dane cennikowe, a faktyczne wpływy są znane tylko w przypadku „Gazety Wyborczej”, bo wydająca ją Agora jest notowana na giełdzie. W pierwszej połowie br. przychody reklamowe „GW” wyniosły 52,1 mln zł, o 5,8 proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegóły).

Wpływy reklamowe gazet

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2014

I-VII 2015

zmiana proc.

GAZETA WYBORCZA

230 375 904 zł

234 655 444 zł

1,9

POLSKA

133 672 472 zł

123 568 700 zł

-7,6

FAKT

95 815 710 zł

96 033 540 zł

0,2

SUPER EXPRESS

69 245 325 zł

68 754 336 zł

-0,7

RZECZPOSPOLITA

52 488 590 zł

56 409 329 zł

7,5

METRO

58 482 483 zł

50 352 482 zł

-13,9

DZIENNIK GAZETA PRAWNA

34 111 651 zł

32 848 373 zł

-3,7

NASZE MIASTO

15 336 920 zł

18 810 837 zł

22,7

PULS BIZNESU

15 165 810 zł

16 778 991 zł

10,6

GAZETA POMORSKA

b.d.

14 965 846 zł

b.d.

razem

884 860 679 zł

876 781 246 zł

-0,9

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita” zyskują reklamowo, w dół „Polska” i „Metro” (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dziadek Radosław
Efekt Witka?:-)
8 8
odpowiedź