SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wpływy „Gazety Wyborczej” z reklam cennikowo 37 proc. w dół, „Fakt” i „Dziennik Gazeta Prawna" ze wzrostami (Top10)

Wydatki na reklamę w dziennikach w okresie styczeń-wrzesień r. wyniosły 876,9 mln zł, 14,4 proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Liderem wpływów jest "Gazeta Wyborcza", a wzrost przychodów zanotowały jedynie "Fakt" i "Dziennik Gazeta Prawna".

fot. Shutterstock.comArticle

Wydatki na reklamę w dziennikach przez trzy kwartały br. zmalały w porównaniu z tym samym okresem ub.r. o 14,4 proc, do 876,9 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto, bez rabatów, Kantar Media).

Najwięcej na reklamach zarobiła „Gazeta Wyborcza” (Agora)  -105,3 mln zł, jednocześnie zanotowała największy spadek przychodów rok do roku - o 37,5 proc. Wydająca "GW" Agora w sprawozdaniach finansowych wyszczególnia faktyczne przychody dziennika - w pierwszych trzech kwartałach wyniosły one 35,3 mln zł, o 32,6 proc. mniej niż rok wcześniej.

Wiceliderem cennikowych wpływów z reklam wśród dzienników jest „Rzeczpospolita” (Gremi Media), która w omawianym okresie zarobiła 80,4 mln zł, 2,9 proc. mniej rok do roku. Trzeci na podium „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zwiększył przychody z reklam o 9,2 proc., do 78,3 mln zł.

W „Super Expressie” (Grupa ZPR Media) reklamodawcy wydali w okresie od stycznia do września br. 73,8 mln zł (8,8 proc. mniej), a w „Dzienniku Gazecie Prawnej” (Infor Biznes) - 52,2 mln zł (18,4 proc. więcej).

Wpływy reklamowe „Dziennika Zachodniego” zmalały o 17,3 proc. (do 34,3 mln zł), „Głosu Wielkopolskiego” -  o 9,9 proc. (do 33,2 mln zł), „Gazety Pomorskiej” – o 12,9 proc. (do 25,2 mln zł), „Dziennika Bałtyckiego” – o 26,3 proc. (do 24,7 mln zł), a „Dziennika Łódzkiego” – o 15,5 proc. (do 23,5 mln zł). Wszystkie te pięć dzienników wydaje Polska Press Grupa.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wpływy „Gazety Wyborczej” z reklam cennikowo 37 proc. w dół, „Fakt” i „Dziennik Gazeta Prawna" ze wzrostami (Top10)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
XYZ
Gratuluję tym, którzy dzięki tarczy i obniżkom pensji zarobili. Macie łeb na karku. Pytanie - czy teraz możecie już wrócić do wysokości pensji przed pandemią, czy dalej pracujemy ciężej i więcej, a tylko wydawca zarabia więcej?
odpowiedź
User
bpl
padek przychodow z reklamy dla kateforii dziennikow - 14%, w samej giewu - 37%. To wygląda jakbu reklamodawcy patrzac na radykalizację gazety zaczynali wycofywać swoje budzety.
odpowiedź
User
Niedługo tak będzie
GW da sobie radę, za nimi stają ogromne pieniądze. PiS wiecznie rządził nie będzie a po nich spółki skarbu państwa będą kupować reklamy w GW. Także teraz jest kiepsko ale będzie zdecydowanie lepiej, dotrwają bez problemu.
odpowiedź