SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazety 12 proc. mniej z reklam. „Fakt”, „Metro” i DGP najbardziej w dół

W kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet były 12,3 proc. niższe niż rok wcześniej. „Fakt”, „Metro” i „Dziennik Gazeta Prawna” zarobiły po ponad 20 proc. mniej, za to „Przegląd Sportowy” - aż 70 proc. więcej.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że w kwietniu br. o 12,3 proc. zmniejszyły się w skali roku cennikowe przychody reklamowe gazet liczone bez autopromocji. Z uwzględnieniem autopromocji ten spadek wyniósł 10 proc.

Cennikowo gazety w kwietniu zarobiły z reklam 167,7 mln zł, przy czym rzeczywiste wpływy, po odjęciu rabatów, były z pewnością zdecydowanie niższe. We wcześniejszych trzech miesiącach cennikowe przychody reklamowe dzienników według Kantar Media wyniosły bowiem 458 mln zł (zobacz szczegóły), tymczasem Agora faktyczną wysokość tych przychodów oszacowała na 120 mln zł, czyli prawie trzy czwarte mniej (więcej na ten temat).

>>> Rynek prasowy w Polsce w I kw.: wszystkie gazety straciły

W kwietniu „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) cennikowo zarobił z reklam o równo 25 proc. mniej niż rok wcześniej, bezpłatne „Metro” (Agora) - o 25,4 proc. mniej, a „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - o 20,2 proc. mniej. Wpływy reklamowe liderującej w segmencie „Gazety Wyborczej” spadły o 10,9 proc., „Super Expressu” (Murator) - o 8,6 proc., a „Polski” (Polskapresse) - o 2,3 proc.

Za to „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił z reklam aż 72,2 proc. więcej niż przed rokiem. Podwyższenie cennika reklamowego gazety jest z pewnością związane ze zbliżającym się Euro 2012. „PS” już w marcu zaczął serię książek „11 Wspaniałych” o najlepszych piłkarzach świata (więcej na ten temat), a niedawno w specjalnym wydaniu przedstawił naszą reprezentację (więcej o tym).

>>> „Gazeta Wyborcza” cały czas najchętniej czytana

Z kolei wpływy reklamowe „Rzeczpospolitej” (Presspublica) wzrosły w skali roku o 4 proc., a „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 3 proc. Natomiast bezpłatne „Echo Miasta” (Polskapresse) zarobiło z reklam 18,6 proc. więcej.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
 IV.2012IV.2011
Gazeta Wyborcza50 326 547 zł56 456 300 zł
Polska25 819 736 zł26 436 916 zł
Fakt15 905 725 zł21 195 678 zł
Rzeczpospolita14 198 172 zł13 650 935 zł
Super Express10 277 988 zł11 244 967 zł
Metro6 345 281 zł8 505 085 zł
Dziennik Gazeta Prawna6 279 295 zł7 868 224 zł
Echo Miasta4 076 285 zł3 436 398 zł
Puls Biznesu3 760 110 zł3 651 416 zł
Przegląd Sportowy3 167 237 zł1 838 988 zł
monitorowane tytuły razem167 741 299 zł191 244 853 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją184 276 364 zł204 650 204 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja16 535 065 zł13 405 351 zł

Dołącz do dyskusji: Gazety 12 proc. mniej z reklam. „Fakt”, „Metro” i DGP najbardziej w dół

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
drukarz
Prasa umiera...
odpowiedź
User
ciekawe
http://www.futureexploration.net/Newspaper_Extinction_Timeline.pdf ;)
odpowiedź
User
art
Wyborcza odchodzi jak odeszła bliźniacza Trybuna Ludu.
odpowiedź