SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Gazety 6 proc. mniej z reklam w 2011. „GW” i „Rz” najbardziej w dół (TOP10)

W ub.r. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet były o 6 proc. niższe niż rok wcześniej. Największe spadki tych przychodów zanotowały „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, za to duże wzrosty osiągnęły „Super Express” i „Puls Biznesu”.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowo polskie gazety w ub.r. bez autopromocji zarobiły z reklam dokładnie 6,06 proc. mniej niż rok wcześniej, natomiast z uwzględenienim autopromocji - 4,6 proc. mniej. Wydatki na autopromocję wzrosły za to w skali roku o 21,8 proc.

>>> „Przegląd Sportowy” i „Rzeczpospolita” z największymi spadkami sprzedaży

Liderująca w segmencie „Gazeta Wyborcza” (Agora) zarobiła z reklam 14,9 proc. mniej niż w 2010 roku, a „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 14,1 proc. mniej. Z kolei przychody reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) spadły o 4,3 proc., „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 5,4 proc, a regionalnego „Expressu Bydgoskiego” (Express Media) - o 5,8 proc.

>>> Dzienniki regionalne tracą, najwięcej „Gazeta Lubuska” 

„Polska” (Polskapresse) zyskała z reklam 1 proc. mniej niż rok wcześniej, za to bezpłatne „Metro” (Agora) - 1,5 proc. więcej, a również darmowe „Echo Miasta” - 7,5 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe „Super Expressu” (Murator) wzrosły aż o 29,3 proc., a „Pulsu Biznes” (Bonnier Business Polska) - o 23,5 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
 20112010
Gazeta Wyborcza664 433 879 zł780 292 371 zł
Polska296 601 273 zł299 483 364 zł
Fakt230 444 584 zł240 841 943 zł
Rzeczpospolita155 307 843 zł180 890 115 zł
Super Express124 632 692 zł96 393 450 zł
Metro104 424 454 zł102 835 671 zł
Dziennik Gazeta Prawna80 873 530 zł85 493 537 zł
Puls Biznesu46 516 332 zł37 666 563 zł
Express Bydgoski40 895 199 zł43 392 237 zł
Echo Miasta40 566 024 zł37 716 031 zł
monitorowane tytuły razem2 186 325 079 zł2 327 360 063 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją2 345 150 203 zł2 457 717 236 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja158 825 124 zł130 357 173 zł


 

Dołącz do dyskusji: Gazety 6 proc. mniej z reklam w 2011. „GW” i „Rz” najbardziej w dół (TOP10)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
ludzie sie ciesza a zanim GW upadnie to zadnej gazety nie bedzie:P
odpowiedź
User
Ano Malia Jopek
Po polskich gazetkach nikt nie będzie płakał…
odpowiedź
User
server
Zobaczcie ile ma Agora(GW+Metro) a ile inne gazety razem wzięte:)
odpowiedź