SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazety 6 proc. mniej z reklam w 2011. „GW” i „Rz” najbardziej w dół (TOP10)

W ub.r. cennikowe wpływy reklamowe polskich gazet były o 6 proc. niższe niż rok wcześniej. Największe spadki tych przychodów zanotowały „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, za to duże wzrosty osiągnęły „Super Express” i „Puls Biznesu”.

Gazety 6 proc. mniej z reklam w 2011. „GW” i „Rz” najbardziej w dół (TOP10)

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa Expert Monitor) przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowo polskie gazety w ub.r. bez autopromocji zarobiły z reklam dokładnie 6,06 proc. mniej niż rok wcześniej, natomiast z uwzględenienim autopromocji - 4,6 proc. mniej. Wydatki na autopromocję wzrosły za to w skali roku o 21,8 proc.

>>> „Przegląd Sportowy” i „Rzeczpospolita” z największymi spadkami sprzedaży

Liderująca w segmencie „Gazeta Wyborcza” (Agora) zarobiła z reklam 14,9 proc. mniej niż w 2010 roku, a „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 14,1 proc. mniej. Z kolei przychody reklamowe „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) spadły o 4,3 proc., „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - o 5,4 proc, a regionalnego „Expressu Bydgoskiego” (Express Media) - o 5,8 proc.

>>> Dzienniki regionalne tracą, najwięcej „Gazeta Lubuska” 

„Polska” (Polskapresse) zyskała z reklam 1 proc. mniej niż rok wcześniej, za to bezpłatne „Metro” (Agora) - 1,5 proc. więcej, a również darmowe „Echo Miasta” - 7,5 proc. więcej. Natomiast przychody reklamowe „Super Expressu” (Murator) wzrosły aż o 29,3 proc., a „Pulsu Biznes” (Bonnier Business Polska) - o 23,5 proc.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
  2011 2010
Gazeta Wyborcza 664 433 879 zł 780 292 371 zł
Polska 296 601 273 zł 299 483 364 zł
Fakt 230 444 584 zł 240 841 943 zł
Rzeczpospolita 155 307 843 zł 180 890 115 zł
Super Express 124 632 692 zł 96 393 450 zł
Metro 104 424 454 zł 102 835 671 zł
Dziennik Gazeta Prawna 80 873 530 zł 85 493 537 zł
Puls Biznesu 46 516 332 zł 37 666 563 zł
Express Bydgoski 40 895 199 zł 43 392 237 zł
Echo Miasta 40 566 024 zł 37 716 031 zł
monitorowane tytuły razem 2 186 325 079 zł 2 327 360 063 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 2 345 150 203 zł 2 457 717 236 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 158 825 124 zł 130 357 173 zł


 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Gazety 6 proc. mniej z reklam w 2011. „GW” i „Rz” najbardziej w dół (TOP10)

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lolek
ludzie sie ciesza a zanim GW upadnie to zadnej gazety nie bedzie:P
8 8
odpowiedź
User
Ano Malia Jopek
Po polskich gazetkach nikt nie będzie płakał…
8 8
odpowiedź
User
server
Zobaczcie ile ma Agora(GW+Metro) a ile inne gazety razem wzięte:)
8 8
odpowiedź
User
gazyty
Dlaczego gazyty sprzedają się lepiej w sezonie jesienno-zimowym?
Gdyż to jest najtańsza podpałka !!!

Dlaczego gazyty codzienne w ogóle się ukazują ?
Gdyż radio-telewizja ma poranne przeglądy prasy !!!

Co się dzieje z codziennymi gazytami ...darmowymi ?
Ano lądują głównie w koszu na śmieci !!

Czym się, głównie, zajmują gazyty codzienne ?
Gazyty zajmują się głównie powielaniem pierdół i bzdetów !!!
8 8
odpowiedź
User
TA
Najważniejsze jest to, że GWno traci... A reszta? Phi...
8 8
odpowiedź